Az ok: nincs elég alkatrész.
A félvezető áramkörök és az elektronikai alkatrészek hiánya miatt a Volkswagen konszern április közepétől valószínűleg kénytelen lesz megszüntetni az éjszakai műszakok többségét központi üzemében, Wolfsburgban.
A dpa hírügynökség értesülése szerint ezt a lehetőséget a munkaügyi bizottság pénteki ülésén vetették fel. Eszerint a húsvéti ünnepek után a világ legnagyobb autógyárában, a wolfsburgi VW üzemben csak egyetlen gyártósoron folyik majd a munka az éjszakai műszakban. Oka a feldolgozóiparban nehézségeket okozó félvezetőáramkör-hiány, ami különösen a járműgyártásban vetette vissza a termelést az elmúlt hónapokban.
A VW esetében a központi üzem kapacitása "drámai mértékben kihasználatlan" a bizottsági ülésen alkalmazott szóhasználat szerint, ami "érezhető hatással lesz a műszakbeosztásra". A vezetés döntése szerint így a Golf modell gyártásából a központi üzemben teljes egészében kiesnek az éjszakai műszakok.
Daniela Cavallo, az üzemi tanács elnöke arról tájékoztatta a dpa hírügynökséget, hogy a vezetés döntését "tudomásul vették".
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.