Nincs elég ember az új Astra gyártásához.
A Stellantis-csoport tulajdonában lévő Opel három németországi gyára több ezer állást szüntetett meg az elmúlt időszakban, amelynek most komoly következményei lehetnek – írja az Automotive News portál. A lap emlékeztet arra, hogy a francia anyavállalat dolgozók ezreit győzte meg korábban arról, hogy távozzanak a cégtől korengedményes nyugdíjazással, végkielégítéssel, illetve részidős nyugdíjasként dolgozzanak tovább. Az Opel fejlesztőközpontjának egy részét pedig áthelyezték máshova.
Két év alatt 2100 dolgozót küldtek el, most pedig, amikor az Opel Astra termelése felfutna, kevés az ember, főleg azok után, hogy sokan megfertőződtek koronavírussal, így a cég központi üzemében, Rüsselsheimben nincs elég dolgozó. A hiányzó létszámot igyekeznek gyorsan pótolni, a lap szerint az ilyenkor szokásos munkaerő-kölcsönzőkhöz fordultak, amelyek több száz embert keresnek.
A hatodik generációs Astra kiszállításait még januárban kezdték meg. A kompakt modell gyártása részben az angliai Ellesmere Portban található egységből került át Németországba, de itt készül az Astra mellett az Insignia és a francia DS 4 modell is. Az angliai gyárban pedig az Opel Combo, Peugeot Partner és Citroen Berlingo kisteherautók elektromos változatai készülnek majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.