A teljes környéket és két kerületet sakkban tartó helyzetet egy új híddal oldanák meg, amelynek elkészültek az első tervei.
„Elkészültek a Rákosrendező fölött híd és kapcsolódó úthálózatát tartalmazó tanulmánytervek, ebből az alkalomból tartottunk tervismertető fórumot a mai napon. A beruházás előkészítésének a Városliget autómentesítésének szándéka adott apropót, de az új híd az Angyalföld és Zugló közötti villamosos, trolibuszos, közúti, kerékpáros és gyalogos kapcsolatok, a vasúti átszállópont miatt is kiemelt jelentőségű” – írta a Facebookon Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Korábban beszámoltunk már róla, hogy az autómentes Városliget-program részeként más autós közlekedési helyzetek mellett megoldást keresnek a Rákosrendező problémájára is: a Hungária körúti felüljárón és az 1-es villamoson kívül nincs értékelhető közlekedési kapcsolat Pest két legnépesebb kerülete, a XIII. és a XIV. között, a Rákosrendezőn pedig akár 45 percen keresztül is zárva tartható a vasúti sorompó, amely lényegében egész napra blokkolja az átmenő forgalmat. Így a projekt legfontosabb része a Rákosrendező vasútállomás feletti híd, emellett pedig a nagy kapacitású parkolóházak megépítése a Mexikói úti metróvégállomásnál.
A két kerület közti átkelési lehetőség megoldása mellett új villamos-, és trolibuszvonalakat terveznek a kerületek között, és fejlesztenék a közúti és kerékpáros lehetőségeket is – írja Vitézy. „A projektnek fontos célja, hogy a Városligetből az M3-as forgalmát kivigyük, de ne olyan formában, hogy ezt a forgalmat az új Szegedi úti felüljáróra vezessük, ez leginkább azt a célt szolgálná, hogy a két kerület közötti közlekedési kapcsolatokat javítsa, és ezzel hozzon létre új, a Városliget autómentesítését lehetővé tevő közúti kapacitásokat a Hungária körgyűrűn” – teszi hozzá.
A tervek szerint Szegedi út vonalától „némileg északra elhúzva egy új ívhíd építését javasoljuk, közbenső letámasztás nélkül, hogy az a jövőbeni és a mai vasúti vágányképhez is igazodjon, és a jövőbeni Rákosrendező vasútállomást ehhez tudjuk csatlakoztatni” – áll a bejegyzésben, hozzátéve, hogy a végleges engedélyezési tervek 2022 őszére készülhetnek el, a kormánnyal és az önkormányzatokkal való egyeztetés után.
Vitézy arról is írt, hogy a jövőben Rákosrendező új közlekedési átszállópont lehet a váci, veresegyházi, esztergomi vonatok és a majd itt közlekedő villamosok, trolibuszok és esetleg a jövőben a kisföldalatti között, „így mindenképpen olyan hidat érdemes tervezni, amely az új vasúti vágányképhez is illeszkedik. Itt naponta körülbelül harmincezres gyalogos- és átszállóforgalom lehet a jövőben, figyelembe véve az itt áthaladó és tervezett elővárosi vonatforgalmat, a villamos-, autóbusz-, troli- és metrócsatlakozást” – írja.
A majdani híd pontos helyéről azonban egyelőre még nem közölt információkat.