Többek közt a 299 lóerős GTX csúcskivitel árára is fény derült.
A Volkswagen tavaly szeptemberben leplezte le első igazi villanyautójának, az ID.3-nak a nagyobb testvérét, az ID.4-et, melyből november elején érkezett meg a kupésra faragott verzió.
A keresztségben ID.5 nevet kapott elektromos szabadidő-autó 2 centiméterrel alacsonyabb és ugyanennyivel hosszabb az ID.4-nél, a legnagyobb teljesítményű kivitele pedig ID.5 GTX névre hallgat.
Az újdonság egyelőre még nem érhető el a hazai konfigurátorban, de a német áraira már fény derült. Legolcsóbban 46 515 euró (17,2 millió forint) ellenében lehet ID.5-ösünk, ennyibe kerül ugyanis a 174 lóerős és 520 kilométeres hatótávú alapmodell.
A 204 lóerős ID.5 alapára 47 550 euró (17,6 forint), a 299 lovas GTX csúcsmodell pedig 53 615 eurótól (19,8 millió forint) indul.
Viszonyításképp, az ID.4 170 lóerős és 345 kilométeres hatótávú alapmodellje 38 915 euróba (14,4 millió forint) kerül, a 204 lovas és 525 kilométeres hatótávú változat pedig minimum 44 915 euró (16,6 millió forint) magasságában vezethető haza.
A 4,6 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,61 méter magas, illetve 2,77 méteres tengelytávolságú ID.5 csomagtartója 549–1561 literes.
A friss szoftvert kapott és az ID.4-nél kisebb légellenállású alapmodellben egy 174 lóerős hátsó villanymotor található, mely 10,4 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé.
A 204 lóerős és ugyancsak hátsókerék-hajtású kivitel 8,4 másodperc alatt tudja le a 0–100-at, és mindkét változat végsebessége 160 km/h-ra van korlátozva.
Az ID.5 GTX összkerékhajtást biztosító dupla villanymotorja maximum 299 lóerőt képes leadni, ez a 0-ról 100-ra 6,3 másodperc alatt felgyorsuló csúcsmodell akár 180-nal is képes suhanni.
A 77 kWh kapacitású és maximum 135 kW-tal tölthető akkumulátor az egymotoros verziók esetében 520, a GTX kivitel esetében pedig 480 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.