A retró húrokat megpengető új versenyautót nem meglepő módon villanymotor mozgatja.
A Lancia Delta HF 4WD/Integrale minden idők legsikeresebb raliautója, mely 1987 és 1992 között egymás után hatszor söpörte be a világbajnoki címet. A legenda most visszatér a versenypályákra, még ha nem is pont olyan formában, mint azt sokan remélték.
Íme a GCK Motorsport által a jövő évi ralikrossz világbajnokságon rajtvonalhoz állítandó, Kreisel Electric-alapú Lancia Delta Evo-e:

Az összkerékhajtású versenyautó mozgatásáról két villanymotor gondoskodik, melyek összteljesítménye eléri a 680 lóerőt. A 880 Nm nyomatékú 21. századi Lancia Delta alig 1,8 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra.

A GCK utcai változatot is készít a Deltából, a 200 lóerős teljesítményű, illetve 350 Nm nyomatékú villanyautó 30 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 200 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az ötfokozatú váltós különlegesség 6,6 másodperces, 0–100-as szintidővel bír.

A Lancia egyébként nemrégiben jelentette be, hogy a Delta 2026-tól teljesen hivatalos formában is vissza fog térni – természetesen elektromos autó formájában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.