A legnagyobb amerikai fogyasztóvédelmi szervezet minden évben kiadja megbízhatósági felmérését, amely az autótulajdonosok tapasztalatai alapján készül.
Több százezer fogyasztói visszajelzés alapján készíti el minden évben a Consumer Reports az autótulajdonosok elégedettségi felmérését, amelyben a megbízhatóságot 0 és 100 pont között értékelik. A listák 17 szempont alapján alakulnak ki, azt is súlyozva, milyen jellegű a kocsiról bejelentett hiba a drága váltójavítástól kezdve a féknyikorgásáig. Azok a modellek, amelyek 0–40 pontot szereznek, kevésbé megbízhatónak számítanak. 41–60 között a megbízhatóakat, 61 pont fölött a legmegbízhatóbb márkákat tüntetik fel.
Az idei lista élén a Lexus áll, úgy, hogy a legjobb tíz között további hét japán autógyártó található. A Consumer Reports szerint különösen a japán autógyártók kompakt hibridjeit és plug-in hibridjeit értékelték nagyon jóra.
Az idei listában egyre fontosabbak az elektromos autók, köztük természetesn kiemelten a Tesla, amely az utolsó előtti lett. A jelentés alapján átlag alatti megbízhatóságúak a Tesla Motors modelljei, az egyetlen kivétel a Model 3, amely átlagos értékelést kapott. A meghajtás szempontjából az elektromos járművek lényegesen egyszerűbbek, mint a belső égésű motorral szereltek, és az akkumulátorokkal, a villanymotorokkal nincs is gond. Más alkatrészeikkel ugyanakkor úgy tűnik, hogy a Tesla esetében annál inkább.
A Teslákban az érintővezérléstől kezdve a Model X szárnyas ajtóinak működésén át a rosszul illesztett karosszériaelemekig sorolják a legjellemzőbb panaszokat. Extrém példaként előfordult, hogy menet közben kiesett a panorámatető vagy az első karosszériaelem szakadt le.