Autó hvg.hu 2019. május. 10. 20:11

Van a régi mondás, milyen autót nem szabad venni. Mára úgy tűnik, ez sem igaz

A régi és nagyon nem reprezentatív "három F-szabály" igazából a franciákra, a Fiatra és a Fordra vonatkozott.

A fenti kijelentéssel ellentétben, a Peugeot bizonyult a legmegbízhatóbb autómárkának azon a fogyasztói felmérésen, amelyet a világ egyik legismertebb autóipari elemző szervezete, a J.D. Power szervezett Nagy-Britanniában.

Idén ötödször mérte fel a brit autótulajdonosok elégedettségét a J.D. Power autóipari piacelemző szervezet. Az ötvenéves szakmai múlttal rendelkező, négy földrészen tevékenykedő ügynökség 11 530 autós véleményét kérdezte: a legalább egy, legfeljebb hároméves autójukról.

A vizsgálat során nyolc kategóriában (karosszéria, vezetési élmény, funkciók és kezelőszervek, multimédia és infotainment, ülések, fűtés és klímaberendezés, utastér, valamint hajtáslánc) összesen 177 hibajelenségről kérdezték az autótulajdonosokat. Minél kevesebb problémáról számolnak be a tulajdonosok, annál alacsonyabb a márka pontszáma, és annál előrébb végez a rangsorban.

Az eredmények alapján az élen a Peugeot végzett, méghozzá meglehetősen fölényesen (100 autó/77 hiba = 77 pont).

J.D. Power

A Skoda, amely eddig kétszer nyert (2015, 2016), most a második (88 pont), a tavalyi első helyezett Hyundai most bronzérmes lett (90 pont). A Kiának is volt már aranyérme (2017), ezúttal a hetedik helyen zárt (101 pont), még mindig bőven az iparági átlag (119 pont) fölött.

Modellekre lebontva pedig az alábbiak végeztek a legjobban. A Vauxhall az Opelnek felel meg Angliában.

J.D. Power

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.