Jobb későn, mint soha, avagy 3 évvel a leleplezés után a megrendelők átvehették az első GT-R50-eseket.
Az első Nissan GT-R a közelmúltban ünnepelte 50. születésnapját, és az Italdesign tervezőiroda is éppen öt évtizeddel ezelőtt nyílt meg. A japán és olasz cég 2018 nyarán közösen ünnepelte a jeles évfordulót, mégpedig úgy, hogy készítettek egy „határok nélküli” GT-R sportkocsit.
Sokáig szinte teljesen biztosak lehettünk abban, hogy a GT-R50-es fenevad megmarad egzotikus koncepcióautónak, de tavaly aztán ismételten megerősítést nyert, hogy a kocsi tényleg gyártásba fog kerülni.
Idén májusban el is készült az 50 darabos széria első példánya, amely az olasz Tazio Nuvolari versenypályán debütált, most pedig arról számolt be a japán gyártó, hogy a megrendelők átvehették az első GT-R50-eseket. Konkrétan öt kocsit.
A Nissan és az Italdesign korábban sohasem dolgozott együtt, de a végeredmény láttán reméljük, hogy a jövőben többször is elő fog fordulni. Az újdonság a legkeményebb utcai GT-R-re, a GT-R Nismóra épül, de annál alacsonyabb, szélesebb és extravagánsabb a karosszériája.
Az Italdesign nemcsak az autó külsejét, hanem az utasteret is jelentősen átalakította, ennek megfelelően belül rengeteg karbonszálas és Alcantara bevonatú elemmel találkozhatunk.
A motorháztető alatt a normál GT-R-ben lévő 3,8 literes V6-os benzinmotor rejtőzik, amelyre azonban felpakolták a GT3 sorozatban versenyző GT-R nagyobb turbóit és méretesebb intercoolereit. Ennek és a számos egyéb módosításnak köszönhetően a teljesítmény 720 lóerőre nőtt, a nyomatékcsúcs pedig eléri a 780 Nm-t.
A mérnökök ezenkívül megerősítették a váltót, a differenciálművet és a fékeket, illetve keményebbre hangolták a futóművet. A Michelin Pilot Super Sport gumikon gördülő Nissan GT-R50 menetteljesítményeit továbbra is sűrű homály fedi, azt viszont már tudni lehet, hogy az árcéduláján 990 ezer eurós (355 millió forint) összeg olvasható.
Az 570 lóerős normál Nissan GT-R-t a közelmúltban mi is alaposan leteszteltük, és az elképesztő gyorsulásától alig kaptunk levegőt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.