Az ötödik generációs modell arra hivatott, hogy új mérce legyen a luxuskategóriás SUV-ok között.
A Land Rover 2012 őszén mutatta be a Range Rover negyedik generációját, amely felett mára már picit eljárt az idő. Most viszont itt van, megérkezett a teljesen új ötödik nekifutás, íme:
A vonalvezetés és a formaterv ismerős lehet, a gyártó hű maradt a régi designiskolához, az összhatás azonban mégis nagyon friss, maximálisan 21. századi.
Az alapmodell 5 méter hosszú és 2,92 méteres tengelytávolságú, a most először 7 üléses kivitelben is rendelhető nyújtott változat pedig 5,2 méteres hosszúsággal, illetve 3,12 méteres tengelytávval rendelkezik.
Az új MLA-Flex platformra épülő 2,5-2,7 tonnás brit SUV utasterében szinte csak úgy tombol a luxus, de még a csomagtartó sem hazudtolja meg a kékvérű mivoltot.
A kormány mögött egy 13,7 colos digitális műszeregység található, a központi érintőkijelző 13,1 colos képátlójú. Az elektromos ülések 24 irányban állíthatók elektromosan, az 1600 W-os hifi 35 hangszórót vonultat fel, az összkerék-kormányzás 7,3 fokos szögben fordítja el a hátsó kerekeket és természetesen adaptív légrugós futóművet is kapunk.
A D250-es, D300-as, illetve D350-es kivitelek közös vonása a 3 literes 6 hengeres lágyhibrid dízelhajtás, mely kiviteltől függően 249, 300, illetve 350 lóerős, ami mellé rendre 600, 650, illetve 700 Nm-es nyomaték társul.
Újdonságot jelentenek a P440e és P510e típusjelzésű 6 hengeres plugin hibridek, melyek 38,2 kWh kapacitású akkumulátora akár 100 kilométeres elektromos hatótávot is biztosíthat. Elektromos módban 140 km/h a legnagyobb sebesség.
A P400-ast egy 3 literes 6 hengeres benzines egység mozgatja a maga 400 lóerejével és 550 Nm-ével, a csúcsot pedig a 4,4 literes V8-as benzinmotor jelenti, mely nem kevesebb, mint 530 lóerőt, illetve 750 Nm-t szabadít rá a négy kerékre. Utóbbi 4,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 250 km/h. Az összes kivitelt nyolcfokozatú automata váltóval szerelik.
Az alapmodell legolcsóbban 121 200 euróból (44,2 millió forint) úszható meg, a nyújtott változat 131 800 eurótól (48,1 millió forint) indul és a jól felszerelt P530 Autobiography verziója 163 000 eurót (59,5 millió forint) kóstál. Az új Range Rover tisztán elektromos verziója várhatóan 2024-ben mutatkozik majd be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.