Az elektromos autók egyik első volumenmodellje teljesen átalakult megjelenéssel folytathatja karrierjét.
A Nissan 2010 óta forgalmazza a Leafet, volt idő, amikor a világ legnépszerűbb elektromos autójának számított. A buborékszerű, barátságos ferdehátú, kezdetekben nagyon kicsi, 117 kilométeres hatótávolsággal, 24 kWh-s akkumulátorral rendelkezett, azóta számos akkumulátorfejlesztésen ment át, és jelenleg a Leaf+ esetében 62 kWh-s akkuegységgel, és 364 km-es hatótávval büszkélkedhet.
A hírek szerint a kifutó generáció után, a mai kor divatjának jobban megfelelően crossoverként jön a folytatás, ugyanazon a platformon, mint a szintén újdonság Nissan Ariya. Az új Leaf ugyanakkor később, várhatóan 2025 körül fog megjelenni.
A hír az Autocar oldalon jelent meg és arról is írnak, hogy az új elektromos SUV-t a Nissan brit gyárában készítik majd az európai piacra és esetleg Észak-Amerikába is. A gyártó a CMF-EV platformot használja majd, amelyet a Renault-val és a Mitsubishivel közös fejlesztés.
A Nissan tervei szerint 2030-ra globális eladásainak 80 százaléka elektromos lesz, ennek érdekében az új Leaf is megtartja globális modell jellegét. A japán cég egyelőre az akkumulátoros elektromos modellek fejlesztésére összpontosít, ellentétben több nagy gyártóval, ahol a hidrogéncellás technológia is napirenden van, mint például a Toyota, a Hyundai és a BMW esetében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.