Igencsak aktuális baleseti helyzetet szimuláltak egy német teszten.
Németországban csak az elmúlt évben 2155 személyi sérüléssel járó e-roller-balesetet regisztráltak, a kisebb „koccanások” száma pedig ennél biztosan nagyságrendekkel nagyobb. A DVR (Német Közlekedésbiztonsági Tanács) ütközési tesztek keretében vizsgálta meg, milyen sérülésekkel járhat, ha egy e-rolleres egy gépkocsi oldalának ütközik – írja az Országos Rendőrkapitányság Baleset-megelőzési Bizottság Facebook-oldala.
A képsorokon jól látható, hogy az oldalütközés során elsősorban a fej sérül meg súlyosan. Éppen ezért talán kissé meglepő, hogy azokban az országokban, ahol az e-rollerek közlekedését már most is jogszabályok szabályozzák, a fejvédő kötelező használatát az e-rollerrel közlekedők részére nem írják elő – legfeljebb ajánlják.
Jelenleg Magyarországon nincs egységes szabályozás az e-rollerekkel kapcsolatban, ugyanakkor úgy hírlik, elkészült a velük foglalkozó KRESZ-módosítási javaslat. Ennek nyomán orvosolnák azt a helyzetet, hogy rendőrség szerint a roller kismotornak számít, és szigorúbb szabályok vonatkoznak rá, mintha valaki kerékpározik. A kismotor-kerékpár-roller dilemmáról és a várható KRESZ-módosításról itt olvashat.
Elkészült az e-rollerekről szóló KRESZ-módosítási javaslat
A módosítói csomag a minisztériumközi egyeztetési fázisban van Révész Máriusz szerint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.