Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szerint a jövő autósai sokkal jobban felkészülnek a forgalomban tapasztalható kihívásokra, ha valós körülmények között tanulnak.
2012 januárjától szüntették meg azt az eljárást, amely szerint az autóvezetést tanulóknak külön vizsgázniuk kellett egy rutintanpályán. Azóta a parkolási technikák ismeretét a forgalmi vizsga keretében kell bemutatniuk a tanulóvezetőknek, a vizsga idejét ezért 50 percesre emelték – emlékeztet a Világgazdaság.
Böröcz Mátyás, a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke korábban azt nyilatkozta a lapnak, hogy érdemes lenne visszahozni a rutinvizsgát, mert szerinte sokan úgy ülnek a volán mögé és mennek ki forgalomba, hogy nincsenek megfelelően felkészítve.
A Világgazdaság megkereste az Innovációs és Technológiai Minisztériumot, hogy mit gondolnak, vissza kell-e hozni a rutinvizsgákat, tervez-e ilyet a tárca, illetve hogyan látják a helyzetet csaknem tíz évvel a vizsga kivezetése után.
A tárca válaszában azt írta, hogy a jogosítványt megszerzők most "a valós folyamatokhoz a lehető legjobban közelítő környezetben készíthetők fel hatékonyan az önálló közlekedésre", az ITM szerint a megszerzett tudásukról nem adhatnak érdemben számot "a forgalomtól elzárt, ingerszegény gyakorlópályákon”.
A kommunikációs főosztály azt is írta, hogy a vizsgázóknak kevesebbszer kell átesniük stresszhelyzettel járó vizsgaeseményeken, a közúti forgalomban való feladatmegoldás megtanulásával pedig a tényleges kihívásokra jobban felkészült vezetők kapnak jogosítványt. A tárca szerint a valós körülmények közötti megmérettetéssel a vizsgázók igazolhatják alkalmasságukat.
Azt közölték, hogy a B kategóriás járműkezelési vizsga intézményének esetleges feltámasztása ebből a szempontból visszalépés lenne, az tehát szakmailag nem indokolt.