Megosztja az autósiskolákat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rendeletmódosítása, amelynek hatására megváltozott az autóvezetők képzési és vizsgáztatási rendje. Egy oktató szerint a tanulóvezetők így még többet lesznek az utakon, nagyobb zsúfoltságot okozva, és több lesz a bukás is - olvasható a pénteki Magyar Nemzetben.
A napilap cikke ismerteti, hogy a rutinvizsgát a jogalkotók eltörölték, a manőverezési követelmények a forgalmi vizsga rendszerébe épültek be január 1-je után. Így a járművezetői és a forgalmi vizsga összevontan tehető le. A forgalmi vizsga így tíz perccel hosszabb ideig, ötven percig tart.
A rendeletmódosítás értelmében kilenc óra alapoktatás után vezethetnek forgalomban a tanulók. A forgalomban vizsgázni harminc óra teljesítése után lehet, és a korábbi rutinvizsga díjával is kevesebbet kell a tanulóknak fizetnie. A vizsgázóknak a jövőben kilenc elemet, ezek között négy kötelező gyakorlatot is be kell majd mutatniuk, amelyek legtöbbje parkolási és tolatási feladat. Magyari Zsolt, a Csigajogsi Autósiskola igazgatója szerint az új rendszerben sem lesz nehezebb jogosítványhoz jutni, mint a régiben.
Ludman Lajos, a Spuri Suli Autós-motoros Iskola vezetője más véleményen van, szerinte a vizsgaidő hosszabbítása miatt még több lesz a bukás. A legtöbb tanuló ugyanis a vizsga harmincadik percében bukik meg pszichés terhelés miatt, az új rendszerben viszont még majdnem dupla ennyi ideig kell összpontosítania a vizsgázónak - mondta.
Hozzátette, hogy az amúgy is zsúfolt belvárosban még nehezebb lesz parkolóhelyet találniuk az autósoknak, hiszen az oktatók a megváltozott követelményeknek megfelelően a közutakon fognak gyakorolni. Ennek az újításnak az lesz a következménye, hogy a jelenleg csendes utcákban egymásnak adják majd a parkolóhelyeket a tanulók, ráadásul a forgalmat is feltarthatja a gyakorlás.