A legjobb közel 20 százalékkal fogyaszt kevesebbet, mint a hivatalos adata, a legrosszabb 26 százalékkal többet.
Az autók valódi fogyasztását gyakran nehéz kideríteni. A vezetési stílus, az útvonal nagyban befolyásolja az eredményeket. A brit WhatCar fogyasztói szervezet kutatói megpróbáltak a lehető legreálisabb tesztet megtervezni, és figyelemre méltó következtetésekre jutottak. A brit weboldal életszerű tesztet végzett, amelyben az általuk tesztelt autók átlagosan 6,3 százalékkal rosszabbul teljesítettek, mint az a hivatalos teszt, amelyet az Európai Unió minden autó esetében előír, hogy meghatározzák a fogyasztásukat.
A WhatCar tesztje valós élethelyzetet próbál imitálni. Egy olyan nyugodt sofőrt, aki nem akarja mindenféle trükkökkel minimalizálni a fogyasztását, ugyanakkor jellemzően autópályákon és főutakon közlekedik, ami a brit fogyasztói szervezet szerint közelít a valósághoz. Az eredményeik alapján a következő modellek teljesítenek a legjobban, illetve a legrosszabbul egy ilyen teszten.
Eminensek:
5. Honda Civic Type R
A 320 lóerős sportkocsi 9,2 százalékkal hatékonyabbnak bizonyult a WLTP teszt által jelzettnél, ami alapvetően nem is igazán várható el egy ilyen erős modelltől.
4. Dacia Duster
A 130 lóerős benzinmotoros Dacia Duster 1.3 literes motorjának gazdaságossága extra jó, mert 10,1 százalékkal jobban teljesít, mint állították.
3. Volkswagen Up!
A kicsi, könnyű, városi autó 10,5 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a hivatalos teszteken mérték. Egyébként is az egyik leginkább gazdaságos fogyasztású modell.
2. Honda CR-V (hibrid)
A pozitív rangsor második helyén egy hibrid szerepel, ismét egy Honda. A CR-V esetében a belsőégésű motort nem segíti elektromos motor, mint általában. A benzinmotor tölti az elektromos egységet így az egyfajta generátorként működik. A benzinmotor ezért optimális terhelés mellett képes működni, ami azt eredményezi, hogy kevesebbet fogyaszt. Az elv működik a gyakorlatban is, mert a CR-V a 12,3 százalékkal gazdaságosabbnak bizonyult, mint a tesztekben.
1. Ford Ranger Pickup
A listán első Ford Ranger pick-up nyilván nem a leggazdaságosabb autó, de a Whatcar teszt szerint a gyakorlatban akár 18,6 százalékkal jobb eredményt ér el, mint a hivatalos tesztekben. Legalábbis a 2.0 literes dízelmotorral.
Aluteljesítők:
5. Audi A3 Sedan
Az Audi A3 16 százalékkal gyengébben teljesített, mint amit a tesztek ígértek, legalábbis, ha a 35 TFSI mellett dönt valaki.
4. Renault Clio
Feltűnő, hogy számos hibridet is látunk a listában. Például a Renault Clio 1.6 literes motorú hibridje, amely 19,6 százalékkal rosszabb eredményt ért el, mint azt hivatalosan mérték.
3. Ford Fiesta
Az 1.0 literes benzinmotorral és 155 lóerővel rendelkező - nálunk nem kapható - Ford Fiesta esetében a meglehetősen kicsi autóban a nagy teljesítmény, magas fogyasztáshoz vezethet.
2. Suzuki Swace
A Suzuki Swace - ami tulajdonképpen egy átcímkézett 1.8-as Toyota Corolla - 21,6 százalékkal teljesített a WLTP-tesztje alatt. A hibridek ugyan jó hírnévnek örvendenek, mivel üzemanyag-hatékonyabbak, de ha többet hajt valaki az autópályán, mint a szokásos tesztek során, mint például a Whatcar kísérletében, a fogyasztásuk egyértelműen megnő.
1. BMW 420d
A Whatcar tesztje szerint nem kevesebb, mint 26,4 százalékkal fogyaszt többet a jelzettnél BMW 420d. Az elegáns autó presztizse talán enyhíti a csalóka hivatalos adatok fájdalmát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.