Most már azok is lecsaphatnak a bajor széria szupersportos modelljeire, akiket eddig esetleg a hátsókerék-hajtás vagy a fixen zárt tető riasztott el a vásárlástól.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan kipróbálni az új BMW M3 Competitont és BMW M4 Competitiont, melyek közös vonása az 510 lóerős teljesítmény, illetve a hátsókerék-hajtás. A napokban pedig megérkezett Magyarországra a sportszedán és -kupé összkerékhajtású változata, illetve az M4-ből készített kabrió, melyekkel Tata környékén autóztunk egy rövidet.
Az M3 Competition xDrive és az M4 Competition xDrive azoknak készült, akik az alapmodellek esetében már félelmetesnek találják a csak és kizárólag a hátsó kerekekre jutó 510 lóerős teljesítményt.
A fejlett összkerékhajtású újdonságok három üzemmóddal rendelkeznek: 4WD, 4WD Sport és 2WD. Az első üzemmódban normál összkerékhajtásúként viselkedik az M3 és az M4, a másodikban a hátsó kerekekre jut több erő, a harmadikban pedig csak és kizárólag hátul van hajtás.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7263a919-2b07-441b-ade8-9d27445e007b.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8ee39684-8373-4682-95f8-82d3261df12c.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d7e3196b-f7f8-4e71-8863-aedd5e34a1e8.jpg)
Az alapmodellekhez képest mindössze 50 kilogrammal lett nagyobb a tömeg, amit vezetés közben értelemszerűen alig lehet érezni. Azt viszont annál inkább, hogy az extra tapadás miatt a gyorsulás még az eddigieknél is mellbevágóbb.
A nyolcfokozatú automata váltós, 1850-1855 kilogramm tömegű újdonságok alig 3,5 másodperc alatt lőnek ki álló helyzetből 100-as tempóra, vagyis 0,4 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a csak hátul hajtott társaik. A végsebesség változatlanul 250 km/h, illetve opcionálisan 290 km/h.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7e7eccf7-398d-450f-9730-568a743bb6c6.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/bd2176d0-4295-4e29-83d1-98f35ad4f194.jpg)
Kívülről semmi sem árulja el az összkerékhajtást, vagyis hátul az M3 Competition, illetve M4 Competition logók mellett keresve sem találunk xDrive feliratot.
A 480 lóerős és kéziváltós, hátsókerék-hajtású M3-as 28,7 millió forintot nyit Magyarországon. Az 510 lovas Competition kivitelért alaphangon 30 millió forintot kérnek el, utóbbi xDrive verziója pedig 31,5 millió forinton nyit.
A 480 lovas M4 Coupé minimum 29,2 millió forint ellenében vezethető haza, a 30 lóerővel erősebb Competition kivitel pedig 30,5 millió forinttól állítható be a garázsba. Az új összkerekes változat alapára 31,9 millió forint.
Az M4 mostantól nyitható tetős változatban, kabrióként is elérhető. Az 510 lóerős M4 Competition xDrive Cabrio minimum 33,4 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7d621ecb-6bfd-4993-8fa8-0e60b40471a5.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e5e1dc86-7130-43d8-ac96-c6079db81016.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/20c7038b-e260-421a-802e-aec81ef7786b.jpg)
Az új vászontető 40 százalékkal könnyebb, mint a korábbi fém megoldás, és kevesebb helyet is foglal. Utóbbinak köszönhetően nyitott tető mellett 220-ról 300 literre nőtt a csukott tető mellett 385 literes csomagtartó mérete. A vászontető 50 km/h tempó alatt 18 másodperc alatt nyitható le, illetve csukható be.
A szélzaj autópálya-tempóig egészen barátinak mondható, és a nyitott tető miatt kis tempónál többet kapunk a remek motor- és kipufogóhangból, amit magasabb sebességnél persze már jobban elnyom a szélzaj.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e2dc48f9-de3e-4eb4-94c5-e98689f5aea0.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3273ea95-cc0a-4a50-9768-64dc6496d989.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/182c65e6-f7ea-4c2d-9017-6445536c5bbb.jpg)
A 0-100-as, illetve 0-200-as gyorsulás rendre 3,7, illetve 13,1 másodperc alatt tudható le, az alaphelyzetben 250 km/h-ra korlátozott végsebesség az M' Drivers Package megrendelésével 280 km/h-ra növelhető.
Az 1920 kilogramm tömegű kabrió a későbbiekben várhatóan 480 lóerős és kéziváltós változatban is elérhető lesz.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/537f54b0-2555-4a04-9b65-a6fc420c714d.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/182c65e6-f7ea-4c2d-9017-6445536c5bbb.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/97e13fd1-214a-4791-a2e2-ff7ae89d47df.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.