Az idén 44. születésnapját ünneplő típusban nemes egyszerűséggel elektromosra cserélték a benzines erőforrást.
A Lada nem éppen tegnap, hanem még 1977-ben dobta piacra a VAZ-2121-et, vagyis a Nivát, mely időközben 4x4 névre átkeresztelt terepjárót mostanság Niva Legend néven forgalmazzák.
A 3- és 5-ajtós változatban gyártott Lada Niva Legend mozgatásáról egy 1,7 literes 4 hengeres szívó benzinmotor gondoskodik, mely 83 lóerőt szabadít rá a négy kerékre. A 0-ról 100 km/h-ra 17 másodperc alatt felgyorsuló négykerék-hajtású és ötfokozatú kéziváltós autó végsebessége 142 km/h, vegyes átlagfogyasztása pedig 9,9 liter 100 kilométerenként.
És most ebben a típusban elektromosra cserélték a hajtásláncot, melynek ez az autó lett a végeredménye:
A Schmid nevezetű német cég az Elantrie átalakítószettjét szerelte a Nivába, mely áll egyrészt egy 88 lóerős villanymotorból, másrészt pedig egy 30 kWh kapacitású akkumulátorból.
A 19 990 eurós (7 millió forint) elektromos Niva hatótávja használati körülményektől függően 130-300 kilométer magasságában mozog. Érdekesség, hogy a csomagtartóban egy normál dugaljt is elhelyeztek, melyről maximum 2000 W-os eszközök táplálhatók árammal.
A Magyarországon, illetve az Európai Unióban egy ideje már nem forgalmazott Lada Niva Legend oroszországi alapára átszámítva mintegy 2,6 millió forint. A típusról 2018-ban részletes tesztben számoltunk be, nemrégiben pedig már egy elektromosra átalakított UAZ-ról is írtunk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.