Az autóipari vezető szerint a jelenlegi áraik duplájába kerülhetnek rövidesen a hagyományos motorú kisebb autók.
Az utóbbi években rendkívüli népszerűségnek örvendtek a szubkompakt, vagy más néven az európai B-szegmens autói, amibe többek közt a Renault Clio, a VW Polo, a Skoda Fabia és az Opel Corsa is tartozik. Európai szinten 2,25 millió darabot értékesítettek belőlük 2020-ban.
A kontinensünkön azonban ismét szigorúbb kibocsátási normák bevezetése közeledik, amely az elmúlt időszak áremelkedése után tovább drágíthatja ezt a kategóriát. A várhatóan 2025 végétől hatályba lépő Euro 7 előírások bevezetése kapcsán beszélt a brit Autocar lapnak arról a Renault vezetője, Luca de Meo, hogy mindez milyen elvárásokat támaszt az alapvetően olcsóbbnak szánt autókkal szemben is.
Mind elmondta, minden belső égésű motoros autónak van a károsanyag-kibocsátást csökkentő rendszere, amelynek minden autónál fix költségelem. A részecskeszűrő pedig platinát, ródiumot és más drága anyagokat tartalmaz, függetlenül attól, hogy egy 15 ezer eurós Clio, vagy egy 120 ezer eurós Mercedes S-osztályba építik be. Persze az S-osztályba kerülő rendszer lényegesen nagyobb, de az ára fajlagosan kisebb teljes árra vetítve – ám egy ugyanilyen rendszer költsége egy kisebb autó esetében már az eladhatóságot fenyegeti.
Luca de Meo szerint ahhoz, hogy a B-szegmens fenntartható legyen, a kisméretű autók árának meg kell duplázódnia. Mivel ez nem igazán lehet megoldás, a tényleges jövő itt is az elektromos modelleké lesz, amelyek ára közel kerülhet a hagyományos autókéhoz. „Az akkumulátorok költsége tapasztalataink szerint évente körülbelül 10 százalékkal csökken. A kisebb elektromos autóknak pedig kisebb akkumulátorokra van szükségük – mondta. Közeledik a pillanat, amikor a két költséggörbe metszi majd egymást – ettől fogva válik igazán a kisebb méretű elektromos autó is életképessé Európában.”
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.