Autó hvg.hu 2021. május. 04. 09:56

A Renault vezére attól fél, hogy az új előírások miatt megduplázódna a kisautók ára

Az autóipari vezető szerint a jelenlegi áraik duplájába kerülhetnek rövidesen a hagyományos motorú kisebb autók.

Az utóbbi években rendkívüli népszerűségnek örvendtek a szubkompakt, vagy más néven az európai B-szegmens autói, amibe többek közt a Renault Clio, a VW Polo, a Skoda Fabia és az Opel Corsa is tartozik. Európai szinten 2,25 millió darabot értékesítettek belőlük 2020-ban.

A kontinensünkön azonban ismét szigorúbb kibocsátási normák bevezetése közeledik, amely az elmúlt időszak áremelkedése után tovább drágíthatja ezt a kategóriát. A várhatóan 2025 végétől hatályba lépő Euro 7 előírások bevezetése kapcsán beszélt a brit Autocar lapnak arról a Renault vezetője, Luca de Meo, hogy mindez milyen elvárásokat támaszt az alapvetően olcsóbbnak szánt autókkal szemben is.

Mind elmondta, minden belső égésű motoros autónak van a károsanyag-kibocsátást csökkentő rendszere, amelynek minden autónál fix költségelem. A részecskeszűrő pedig platinát, ródiumot és más drága anyagokat tartalmaz, függetlenül attól, hogy egy 15 ezer eurós Clio, vagy egy 120 ezer eurós Mercedes S-osztályba építik be. Persze az S-osztályba kerülő rendszer lényegesen nagyobb, de az ára fajlagosan kisebb teljes árra vetítve – ám egy ugyanilyen rendszer költsége egy kisebb autó esetében már az eladhatóságot fenyegeti.  

Luca de Meo szerint ahhoz, hogy a B-szegmens fenntartható legyen, a kisméretű autók árának meg kell duplázódnia. Mivel ez nem igazán lehet megoldás, a tényleges jövő itt is az elektromos modelleké lesz, amelyek ára közel kerülhet a hagyományos autókéhoz. „Az akkumulátorok költsége tapasztalataink szerint évente körülbelül 10 százalékkal csökken. A kisebb elektromos autóknak pedig kisebb akkumulátorokra van szükségük – mondta. Közeledik a pillanat, amikor a két költséggörbe metszi majd egymást – ettől fogva válik igazán a kisebb méretű elektromos autó is életképessé Európában.”

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hirdetés
Minden hír a koronavírus-járványról
Tech Bedő Iván 2021. május. 13. 13:12

Ha már a rendőrséget is zsarolják, akkor tényleg baj van

A hackerek az ellopott adatokat már nemcsak titkosítják, hanem azzal zsarolnak, hogy ki is szivárogtatják az érzékeny információkat. A kiberbűnözők eszköztára bővül, már nem félnek közművek - mint most egy olajvezeték - ellen bevetni őket, vagy akár a hatóságokat is támadják. A háttérben felsejlenek a kevésbé demokratikus berendezkedésű államok.