A kétféle változatban készülő újdonság 30 centiméterrel nagyobb tengelytávú, mint az ID.4.
A Volkswagen a közelmúltban dobta piacra első igazi villanyautóját, a Golf méretkategóriájában versenyző és általunk is alaposan letesztelt ID.3-at, melynek aztán ID.4 néven mutatkozott be az eggyel nagyobb méretű szabadidőautó testvérmodellje, az ID.4. Most pedig megérkezett a még nagyobb ID.6, melyből kapásból kétféle változat bukkant fel.
A keresztségben ID.6 Crozz nevet kapott újdonság a VW-FAW, az ID.6 X nevezetű modell pedig a VW-SAIC terméke, és közös vonásuk, hogy a kínai piacra készültek. Ez azonban nem zárja ki annak lehetőségét, hogy enyhén módosított formában a későbbiekben Európába és az USA-ba is megérkezzenek.
A két típus ugyanarra a technikára épül, különbségek leginkább csak a lámpák és a lökhárítók tekintetében fedezhetők fel.
A 19-21 colos kerekeken gördülő ID.6-ból 6, illetve 7 személyes kivitel készül. A 4,88 méter hosszú újdonság tengelytávja nem kevesebb, mint 2,97 méter. A meghajtásról egy kiviteltől függően 177-204 lóerős hátsó villanymotor gondoskodik, mely 9,1-9,5 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.
A csúcsmodellben két villanymotor rejtőzik, ez a 302 lovas összkerekes változat 6,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet. A mintegy 2,3 tonnás ID.6 összes változata 160 km/h-ra korlátozott végsebességgel bír.
Az 58 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt ID.6 kínai NEDC-szabvány szerinti hatótávolsága 436 kilométer, a 77 kWh-s kivitel pedig ideális esetben 588 kilométert képes megtenni egy teljes töltéssel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.