Autó hvg.hu 2021. április. 16. 06:41

Sportos villanyautó: Magyarországon a Skoda Enyaq Sportline iV

A sportosra hangolt cseh elektromos autó kétféle változatban érkezett meg hazánkba.

A Skoda tavaly szeptemberben leplezte le első villanymotoros szabadidő-autóját, az Enyaq iV-t, melyből februárban egy új sportváltozat érkezett. És ez az Enyaq Sportline iV nevezetű újdonság immár Magyarországon is elérhető.

A típus kétféle változatban kapható. A 180 lóerős teljesítményű és 410 kilométeres WLTP-hatótávú Enyaq Sportline iV 60 17 674 590 forintos alapárral rendelkezik, a 204 lovas és 527 kilométeres hatótávú Enyaq Sportline iV 80 pedig minimum 19 954 240 forint kifizetését követően vezethető haza.

Skoda

A hagyományos hajtásláncú és éppen a napokban felfrissített Kodiaq divatterepjárónál minimálisan rövidebb villanyautó Sportline kivitele alapáron 20 colos kerekeken gördül, felár ellenében pedig 21 colos könnyűfém-felnik is rendelhetők.

Skoda

A Sportline modell egyedi hangolású futóműve elöl 15 milliméteres, hátul 10 milliméteres ültetést kapott. Alapáras a mátrix LED-fényszóró és a sötétített hátsó üvegekért sem kell felárat fizetni.

Skoda

A 0-ról 100-ra mintegy 8,6-8,7 másodperc alatt felgyorsuló Enyaq Sportline iV nagytestvére a korábban debütált, de Magyarországon egyelőre még nem kapható Enyaq vRS iV, mely 302 lóerős összkerekes villanyautó a többi kiviteltől eltérően nem 160, hanem 180 km/h végsebességű. És alig 6,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.