Természetesen van oka a szerény hatótávnak.
A legtöbb országban támogatja a kormány – nálunk jelenleg nem – az elektromosautó-értékesítést. Kanadában is így van ez, ahol 5000 amerikai dollárnak megfelelő összeget (1,5 millió forint) adnak a maximálisan 45 ezer dollár (13,5 millió forint) értékű elektromos autókra. Mivel a Teslának alapból egyetlen modellje sem felelt meg a támogatási programban megszabott kritériumoknak, megváltoztatták a Model 3-as hatótávját és az árazását.
A módosított autó 49 999 dollárba kerül, amiből lejöhet a támogatás összege. Az alig 151 kilométeres hatótáv mellett az Autopilot rendszert is kikapcsolták benne – ami 4000 dollár lenne –, így egy igazán fapados modellhez lehet hozzájutni.
Azért így sem kapnak rossz autót a vásárlók, a menetdinamika ugyanaz maradt, mint a normál típusnál, vagyis 5,6 másodperc alatt van százon, a csúcssebessége pedig 225 km/h.
Mivel az Egyesült Államok és Kanada területének egyes részein már elég sűrűn vannak a Supercharger állomások is, a Model 3 pedig gyorsan tölthető, nem feltétlenül rossz választás akár így használni, vagy egyéb okos megoldásként megveszi utólag a Tesla szoftveres hatótáv-növelését, csak, hogy a kedvezményre jogosult legyen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.