Elvileg egyértelműbbé tennék, melyik csatlakozó milyen töltőhöz való.
Március 20. után minden új elektromosan tölthető közúti jármű töltőjén, a töltőállomások csatlakozóin és a kábeleken fel kell tüntetni azokat az Európai Unióban bevezetett újfajta jelöléseket.
Az autósoknak annyi a feladatuk, hogy meggyőződjönenek: az autójuk töltőnyílásán ugyanolyan betű szerepel, mint a töltőoszlopon, vagy töltőcsatlakozón – írja a Villanyautósok oldala a változtatásokat ismertető cikkében.
A séma viszonylag egyszerű a váltakozó áramú (AC) töltőknél: az autókon egy fekete hatszögbe kerül egy fehér színű betű. A töltőoszlopon, illetve a kábelen pedig egy fehér hatszögű piktogrammba kerül egy fekete betű.
A jelölések közül a „C” betű lesz a leggyakoribb, ez jelenti a szabványos Type 2 csatlakozót, amely a legtöbb új autón található. Március 20. után tehát egy tipikus városi AC töltőoszlopon fehér hatszögben fekete „C” betűt látunk majd.
Az egyenáramú töltőknél (DC), amelyek jellemzően villámtöltők, a csatlakózók típusa szerint K, L, M, N és O betűk szerepelhetnek. Itt a leggyakoribb a K jelzés lehet, amely a CCS csatlakozókat jelöli 500 Volt-ig, és talán ebből van a legtöbb az utak mentén.
Az oldal megjegyzi, hogy a rendszer túlzottan átfogó lett, és nem feltétlenül segít eligazodni a jelzések között. Az aljzatok és csatlakozók már eddig is rendelkeztek névvel, eddig a CCS, illetve Type 2 nevek elég ismertek voltak már, lehet egyszerűbb lett volna simán ezeket feltűntetni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.