A Zágráb közelében működő Rimac cég hiperautóinak technológiája jól passzolhat a Bugatti jövőbeni elképzeléseihez.
Ismét megjelentek információk arról, hogy a Volkswagen-csoport esetleg bevonná a horvát Rimac céget egy olyan együttműködésbe, amelynek keretében a Bugatti a balkáni cég tulajdonába kerülne.
A Reuters cikke szerint az elektromos hiperautókat gyártó Rimac kiválóan passzol a Bugattihoz, amely jelenleg a helyét keresi a jövő elektromos autózásában. Erről a Porsche AG vezetője beszélt a német Automobilwoche magazinnak. Hozzátette, hogy a megegyezés a két autógyártó között akár hamarosan meg is történhet.
A brit Car magazine még tavaly írt először arról, hogy a Volkswagen tárgyalásokat folytat a Rimac Automobilivel a két cég között kereszttulajdonlásról. Arról írtak, hogy a Porsche, amely szintén a Volkswagen-csoportba tartozik, 15,5 százalékos részesedést vásárolna a horvát autógyáros Mate Rimac cégében.
Zalaegerszegen tesztelték a közel 2000 lóerős horvát hiperautót
Egy exkluzív ügyfele biztosan volt a nyáron a ZalaZone pályának.
Oliver Blume a Porsche vezetője elmondta, hogy jelenleg abban fázisban vannak az Bugattival, hogy kitalálják, melyik lenne a legkedvezőbb irányvonal, amelyen a márka jövője biztosítottnak látszik. Technológiailag a Rimac és Bugatti jól passzolnának egymáshoz – mondta Oliver Blume.
Elmondta azt is, hogy még számtalan lehetséges forgatókönyvet és esetleges céges struktúrát vizsgálnak, de a döntés 2021 első felében megszülethet.
Az autóipari mércével még mindig kicsi Rimac mindeközben a maga útját járja és olyan platformot fejleszt, amelyet olyan külsős cégeknek is értékesít, mint például az Atomobili Pininfarina, vagy bedolgozik az Aston Martinnak, amely szintén elektromos szuperautót dob piacra.
A horvát Rimac cég története valóban meseszerű: a cég tulajdonosa, Mate Rimac alig harminckét éves korára felépített egy nemzetközi szinten elismert elektromos hiperautó-gyárat. A Tesla-alapító Elon Muskhoz hasonló ambíciókkal dolgozó gyártulajdonos legújabb büszkesége a Rimac C_Two, amely 1,97 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, ugyanis a motorjai össznyomatéka 2300 Nm. A Rimac C_Two 0-ról 300-ra 11,8 másodperc alatt katapultál, a végsebessége pedig 412 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.