Erősebb hajtáslánccal és nagyobb elektromos hatótávval érkezett meg a népszerű szabadidőautó amerikai kivitele.
A Mitsubishi 2001-ben mutatta be az első Outlandert, mely szabadidő-autó második generációja 2006-ban tűnt fel a színen. A hazai utakat a 2012-ben debütált harmadik nekifutás zöld rendszámozható plugin hibrid változata árasztotta el a közelmúltban, elsősorban a külföldről behozott használt példányok révén.
A múlt héten megérkezett az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új negyedik Outlander, melyből azonban csak és kizárólag egy 2,5 literes normál benzines kivitel készül. Most pedig itt az USA-ban leleplezett legújabb plugin hibrid Outlander, mely még a típus eggyel korábbi generációjára épül.
A 2 literes 4 hengeres benzinmotor helyét egy hatékonyabb működésű és némileg erősebb 2,4 literes egység vette át, mely 128 lóerős teljesítményű, illetve 201 Nm nyomatékú. A 9 lóerővel erősebb és 15 Nm-rel nyomatékosabb belsőégésű erőforrás mellé egy az elődjénél 14 lóerővel erősebb, 95 lóerős villanymotor került hátulra.
A rendszerteljesítmény 31 lóerővel nőtt, így az új Outlander PHEV már 224 lóerős produkciót ad elő. A 12-ről 13,8 kWh kapacitásúra növelt akkumulátornak köszönhetően az EPA-szabvány szerinti elektromos hatótáv 35-ről 39 kilométerre nőtt, az elektromos módban elérhető végsebesség pedig 127-ről 134 km/h-ra emelekedett.
Az európai piacról mostanában kifaroló Mitsubishi az Egyesült Államokban változatlan alapáron, 36 295 dollárért (10,7 millió forint) kínálja a felfrissített Outlander PHEV-t. Összehasonlításképp, a negyedik generációs Outlander normál benzines alapmodellje 25 795 dollárba (7,6 millió forint) kerül.
Magyarországon már jó ideje a 2,4 literes motorra épülő Outlander PHEV kapható, mely minimum 14,3 millió forint ellenében vezethető haza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.