A korábban Citroen DS 4 név alatt futott modell már csak DS 4-ként kínál alternatívát a német és japán prémium márkák kompakt autóival szemben.
2015-ig volt forgalomban a Citroen kompaktja, a DS 4, amely nem aratott komoly sikert Európában. A Citroen azóta létrehozta a különálló DS Automobiles részleget, amely a felsőkategóriás autóit önálló márkanéven árulja, és amelynek kínálatában most megjelent a DS 4. Ez a prémium márka negyedik modellje.
A Citroen újdonsága leginkább a BMW 1-es sorozat, az Audi A3-as, a Mercedes GLA és a Lexus UX ügyfélköréből várhat vevőket. A gyártó „franciás luxust” ígér, amely két karosszéria-karaktert, egyedi színeket és jellegzetes külső és belső dizájnt jelent.
A DS 4 klasszikus ötajtós kompakt: 4,4 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,47 méter magas. Nagyjából 15 centivel hosszabb, mint egy Peugeot 308-as. A csomagterének kapacitása 430 liter, a plug-in változaté 390 liter.
Az autó alapját a franciák EMP2 platformja adja, ami lehetővé teszi a plug-in rendszerű változatot is. Ez jelen esetben egy 225 lóerős rendszerteljesítményű hibrid, amelyben egy 12,4 kWh-s akkumulátor biztosítja az 50 kilométerre elegendő elektromos hatótávot. A hagyományos hajtású modelleket 130 és 180 lóerős benzinmotorú variánsok jelentik, nyolcfokozatú automata váltókkal.
A kocsi technológiai szempontból is kínál prémium megoldásokat, például az ebben az osztályban először felbukkanó kamerakép alapú lengéscsillapító-rendszert: a szélvédő mögötti kamera folyamatosan pásztázza a kocsi előtti utat és ennek megfelelően állít a futómű feszességén.
A DS 4 három változatban kerül piacra. Az alapváltozat mellett lesz egy sportos DS 4 Performance Line is, fekete külső részletekkel, valamint egy Cross nevű, amely inkább a szabadidő-autóra hasonlít.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.