Légkondicionált buszmegállók, fillérekért kapható benzin, félmilliós bírság a piroson való áthajtásért – katari tapasztalatokat osztott meg az egyik magyar autós oldal.
A Vezess.hu készített hosszabb összeállítást a katari autós tapasztalatokról, amelyekről a portál egy olvasója számolt be.
Katar Oroszország és Irán után a harmadik legnagyobb ismert gáztartalékú ország a világon, így bőven van miből gazdálkodni és fejleszteni. A buszmegállókban például légkondicionálók működnek, de utóbbiakra a nyári hőség miatt is nagy szükség van: ilyenkor 48-50 Celsius-fok körüli melegben izzadnak a katariak.
Lakott területen 80 és a 100 km/órás sebességkorlátozás van érvényben a közel-keleti országban, gyalogost ugyanakkor alig látni.
A közlekedésbiztonságot fix sebességmérő helyek is próbálják javítani, ami előtt sokan “satufékkel lassítanak és padlógázzal gyorsítanak vissza 140-re" – derül ki a beszámolóból.
Egy felmérés alapján Katar fővárosa, Doha a világ második legbiztonságosabb városa, így a lap szerint autólopás vagy más tolvajlás nincs. Ezért is gyakori, hogy az autókat nyitott ajtóval hagyják ott a tulajdonosok, még többórás vásárláskor is.
A katari rendőrség főként a piroson való áthajtást nem díjazza, ilyen esetben akár közel félmillió forintnak megfelelő riál is lehet a büntetés. A sima sebességtúllépés büntetési tétele 40-50 ezer forint körül mozog.
A beszámoló szerint a katari “alapautó” a nagy Toyota Land Cruiser, de nem az Európában népszerűbb és kisebb verzió. Ennek testvérmodelljéből is sokat látni az utcákon. A benzin literje nagyjából 100 forintnyi riálba kerül.
A Vezess.hu összeállítása szerint a katariaknál az is gyakori, hogy az emberek egyszerűen új autót vesznek, ha a régivel gond adódik. “Mivel az autók értéke a jövedelmekhez képest csekély, előfordul, hogy az elromló autót egyszerűen ott hagyják az út szélén” – írja erről a lap.