Vázoljuk, hogy álcázás nélkül körülbelül hogyan mutat a csehek új kisautója.
A Skoda 1999-ben mutatta be az első Fabiát, melyből aztán 2007-ben jött ki a második generáció, amit 2014-ben követett az aktuális harmadik generáció. Utóbbi ráncait 2018-ban varrták fel a csehek, és már nem kell sokat várnunk a negyedik generáció leleplezésére.
A kereskedésekbe várhatóan valamikor a nyár végén begördülő negyedik Fabia közúti tesztjei már javában folynak. A több-kevesebb álcázófóliát viselő prototípusokról készített kémfotók alapján egy orosz designer, Nikita Chuiko ilyennek rajzolta meg az érkezőben lévő modellt:
A típus az elődjénél nagyobb méretű, körülbelül akkora, mint a konszern-testvér Volkswagen Polo, illetve Seat Ibiza, mely német és spanyol modellek egy ideje már arra az újabb platformra épülnek, melyre a Fabia csak most fog áttérni.
Az utastérben újdonságnak ígérkezik az analóg műszereket váltó teljesen digitális műszeregység, a motorháztető alatt pedig maradnak az 1 literes 3 hengeres benzinmotorok. Utóbbiak közül az erősebb példányok várhatóan megkapják az Octavia lágyhibrid technikáját, melynek köszönhetően a korábbiaknál kevesebbet fognak fogyasztani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.