Az újdonság meghajtásáról egy 3 literes benzinmotor és egy villanymotor gondoskodik.
A BMW nemrégiben varrta fel a 4 éve forgalomban lévő aktuális 5-ös széria ráncait, a lágyhibrid hajtásláncú megújult 530d-ről nemrégiben részletes tesztben számoltunk be. A zöld rendszámos plugin hibridre vágyók eddig csak az 530e-t választhatták, most azonban megérkezett Magyarországra az erősebb 545e is.
Legolcsóbban 21 millió forint ellenében lehet új 545e limuzinunk, és ebben már az alapáras xDrive összkerékhajtás is benne foglaltatik.
A motorháztető alatt egy 3 literes soros 6 hengeres turbós benzinmotor található, mely 286 lóerővel, illetve 450 Nm-rel száll be a hajtásba. Ezenkívül egy 109 lóerős, illetve 265 Nm-es villanymotor is található a fedélzeten, a végeredmény pedig 394 lóerő, illetve kereken 600 Nm.
Az 1,6-2,1 literes átlagfogyasztásúnak ígért, kilométerenként 37-49 gramm CO2-t kibocsátó 2 tonnás újdonság 4,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.
Az elektromos módban maximum 140-es tempóra képes, nyolcfokozatú automata váltós 545e xDrive 11,15 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora 54-57 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít. A csomagtartó 530 helyett ezúttal csak 410 literes.
Olcsóbb hibrid alternatíva a 18,1 millió forinton nyitó 530e, melynek xDrive változata 19 millió forinton nyit. Ez a 2 literes 4 hengeres motorra épülő plugin hibrid 292 lóerős teljesítményű, 420 Nm nyomatékú, 5,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 és a végsebessége 235 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.