A Mercedes S-osztály, a 7-es BMW és az Audi A8 kategóriájában versenyző luxusautóért itthon minimum 33,5 millió forintot kell fizetni.
A Lexus 1989-ben dobta piacra az első LS luxusszedánt, amelynek aktuális szériája 2017 óta fut az utakon. Idén nyáron leleplezték az általunk is letesztelt modell ráncfelvarrt változatát, melynek immár a hazai árai is ismeretesek.
A 359 lóerős teljesítményű, hibrid összkerékhajtású LS500h magyarországi alapára 33,5 millió forint, vagyis ennyibe kerül a típus Elegance alapkivitele.
A 0-ról 100-ra 5,5 másodperc alatt felgyorsuló és 250 km/h végsebességű, 5,23 méter hosszú LS500h Prestige kivitele 39,25 millió forintba kerül, a minden földi jóval felvértezett Supreme modell árcéduláján pedig 44,6 millió forintos összeg olvasható. A dinamikusra hangolt F Sport változat 36,5 millió forintba kerül.
Az újdonságot a módosított fényszóróiról a legkönnyebb felismerni, a menetfény feljebb költözött a lámpába, ezenkívül pedig átrajzolták a lökhárítót és sötétebb tónusú lett a hatalmas hűtőrács. A fejlesztők módosították a defektmentes abroncsok saját rugózási jellemzőit, áthangolták a motorbakok csillapítását, mélyebbre nyúló öltésekkel varrják az üléskárpitokat, illetve kényelmesebbé tették az üléseket.
Továbbfejlesztették a hibrid, illetve benzinmotoros hajtásláncok vezérlését is. Az előbbinél a leggyakrabban használt sebességtartományokban az eddiginél nagyobb mértékben támaszkodik a rendszer az elektromos hajtásra, míg az elinduláskori gyorsulásnál csökkentették a megengedett legnagyobb fordulatszámot, így finomabban, zajmentesebben lehet vele közlekedni.
A 3,5 literes V6-os benzinmotor esetében megnövelték a forgatónyomatékot a leggyakrabban használt fordulatszámokon, lerövidítették a váltások időszükségletét, illetve kiterjesztették az egyes fokozatok fordulatszám-tartományát, így ritkábban vált vissza a rendszer. A végletekig csillapított zaj- és rezgésélményt aktív hangszabályozással, illetve motorhang-erősítéssel egészítették ki.
Az új vezetéstámogató rendszer képes megállapítani a jármű helyzetét a sávon belül éppúgy, mint a környező járművekhez viszonyítva, és különböző manőverek (például előzés vagy ívmenet, illetve parkolás) során a gyakorlott autóvezetőkéhez hasonló stabilitással irányítja is az autót. Ezek a részleges autonóm mobilitási funkciók a későbbiekben szabadon bővíthetők és frissíthetők.
Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis új Lexus LS középkonzola kiegészült egy hagyományos nyomógombbal, amellyel azonnal megjeleníthető a központi képernyőn az ülések és a kormánykerék fűtését vezérlő menüsor – ez biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a funkciók kezelését.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.