A Swift ütős sportváltozata is megkapta a japán gyártó hibrid technológiáját, ami a fogyasztásra pozitív-, a dinamikára viszont negatív hatást gyakorolt.
A napokban írtunk arról, hogy milyen tapasztalatokat szereztünk az új hibrid technikát kapott Suzuki Swifttel, most pedig a típus sportos változata, a nemes egyszerűséggel Swift Sport nevet viselő, ugyancsak megújult kivitel következik a sorban. Ami konkrétan így mutat:
A Balaton környéki rövid menetpróba során kipróbált Swift Sport külseje lényegében semmit sem változott. A legfontosabb változást talán a hátul elhelyezett Hybrid felirat jelenti, ami arra utal, hogy ez itt bizony már a legfrissebb széria.
Az utastérben sem találni túl sok újdonságot, a lényeg, vagyis a sportos hangulat szerencsére változatlan maradt. Az ülések korrekt oldaltartást biztosítanak, az alul enyhén csapott kormányt nagy élmény tekergetni, a jobb kezünk alá pedig egy hatfokozatú kéziváltó dolgozik be.
A lényegi változás a lemezek alatt keresendő, ahova ugyanis megérkezett a gyártó hibrid technológiája. És nem az, ami az alap Swiftbe, hanem egy annál kicsit fejlettebb.
Míg a normál Swift a közelmúltban ráncfelvarrt Ignisben debütált megújult 12 V-os lágyhibrid technikát kapta meg, addig a Swift Sportba az Esztergomban gyártott Vitara és SX4 S-Cross 48 V-os lágyhibrid rendszerét szerelik be. Ez áll egyrészt egy meghajtó funkciós integrált indítógenerátorból, egy 48 V-os lítium-ion akkumulátórból, valamint egy 48-12 V-os DC/DC konverterből.
A lassításkor áramot fejlesztő és azt az akkumulátorban eltároló rendszer csökkenti a fogyasztást és a korábbiaknál finomabb működésűvé teszi az automata start/stop rendszert.
Nyílt titok, hogy az Európai Unióban érvényben lévő CO2-kvóta és a belengetett jelentős pénzbírságok ösztönözték a többi gyártóhoz hasonlóan a Suzukit is a modelljei hibridesítésére. És így csökkent 90-ről 82 lóerőre az 1,2 literes szívómotoros normál Swift teljesítménye, valamint 120-ról 107 Nm-re a nyomatéka.
A néhány deciliterrel szerényebb fogyasztás miatt ezt a legtöbben vélhetően elnézik a Swiftnek, a Swift Sport vásárlói viszont valószínűleg nem nézik jó szemmel a teljesítmény csökkenését és a menettulajdonságok romlását. Még akkor sem, ha az új modellel akár 5-6 literes fogyasztás mellett is el lehet gurulgatni.
Az 1,4 literes 4 hengeres turbós benzinmotor teljesítménye a ráncfelvarrás során 140-ről 130 lóerőre csökkent, igaz a nyomaték 230-ról 235 Nm-re emelkedett. A WLTP-szabvány szerint kilométerenként 127 gramm CO2-t kibocsátó, illetve 100 kilométeren átlagosan 5,63 liter benzint fogyasztó lágyhibrid Swift Sport 8,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, ami jelentős visszalépés a korábbi 9,1 másodperces értékhez képest.
A végsebesség változatlanul 210 km/h.
Félreértés ne essék: az elsőkerék-hajtású Swift Sport vezetése még mindig komoly élményt jelent, a kis sportmodell sokkal, de sokkal fürgébb a normál Swifteknél. Azonban a hibrid technika nélküli korábbi modellhez képest kicsit lomhábbnak érződik az autó, amiben többek közt az is szerepet játszik, hogy a tömeg 975-ről 1020 kilogrammra nőtt.
A dupla kipufogó még mindig nagyon jól néz ki, viszont továbbra sincs lényegében semmi hangja. A 17 colos felnik mögött elöl 16, hátul 15 colos tárcsafékek rejtőznek, melyek teljesítményére nem lehet panasz.
A normál Swifthez és az Ignishez hasonlóan továbbra is Japánban gyártott felfrissített Suzuki Swift Sport kedvezménye listaára 6,79 millió forint, a kéttónusú fényezés felára 70 ezer forint. Összehasonlításképp, az alap Swift felszereltségtől és hajtástól függően 3,99-5,44 millió forintba kerül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.