1999 óta nem volt ilyen rossz őszkezdete a brit autókereskedőknek.
4,4 százalékkal csökkent szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest az új autók eladása a szigetországban – közölte a Motorgyártók és Kereskedők Társasága (SMMT). A 328 041 új regisztráció még nem is tűnik feltétlen alacsony számnak, azonban szeptember jellemzően a második legerősebb hónap a március után Angliában – írja a BBC News. Ráadásul 10 éves visszatekintésben, mínusz 15,8 százalékost visszaesést jelent a szeptemberi átlagokhoz képest a jelenlegi érték.
Ezek a számok túl sok optimizmusra nem adnak okot egy olyan iparágban, amely az SMMT szerint története egyik legsúlyosabb időszakát éli át. Úgy tűnik, a várakozás, hogy a vevők a visszafogott kereslet után elkezdenek vásárolni, nem vált valóra, a Covid okozta gazdasági bizonytalanság óvatosabbá tette az embereket a nagyobb értékű vásárlásokkal vagy lízinggel szemben – véli az autómárkákat összefogó szervezet.
Az autógyártók jelen pillanatban az elektromos autók oldaláról érezhetnek némi pozitív fordulatot, amelyek értékesítése gyorsan növekszik. A BBC News cikke szerint ezek a modellek jelenleg ugyan nem túl jövedelmezőek a gyártóknak, de ha elég sokan vásárolják őket, akkor a méretgazdaságosság révén már megtérülhetnek a kifejlesztésükre költött beruházások.
Az Egyesült Királyságban szeptemberben egyébiránt a Vauxhall/Opel Corsából adtak el a legtöbbet 10 553 darabot, majd a Ford Fiesta következett 9545 darabbal, míg a Mercedes Benz A-osztályból 8085 helyeztek újonnan forgalomba.
Az SMMT közleménye szerint kevés realitása van 2020-ban az eddig "elvesztett" 615 000 új autó eladására, így év végére 30,6 százalékos piaci visszaesésre számítanak, ami mintegy 21,2 milliárd font bevételkiesésnek felel meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.