Az új modellek gyorsulása csak messze 300 km/h felett ér véget.
Amikor a Maserati július közepén bemutatta első hibrid hajtásláncú modelljét, a Ghibli Hybridet, sokan azonnal megkongatták a vészharangot, és temetni kezdték a sportos olasz autómárkát. A Maserati azonban szerencsére nemcsak a 4 henger és a villanymotor, hanem a korábbiaknál erősebb benzinmotor irányába is nyit.
Megérkezett ugyanis a Ghibli Trofeo és a Quattroporte Trofeo:
Az újdonságok közös vonása a márka divatterepjárójából, a Levantéból már jól ismert 3,8 literes V8-as benzinmotor. A Ferrari által gyártott biturbó egység nem kevesebb, mint 580 lóerős teljesítményt, illetve 730 Nm-es nyomatékot állít elő, ami mind a Ghibli, mind a Quattroporte esetében 326 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A Ghibli Trofeo 4,3 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a nagyobb és nehezebb Quattroporténak pedig ugyanehhez 0,2 másodperccel több időre van szüksége.
Említést érdemel továbbá a hátsókerék-hajtás, a nyolcfokozatú ZF automataváltó, illetve a 21 colos kerékszett.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.