A Hyundai a jövőben önálló márkanévként használja majd a Ioniq elnevezést, ami az elektromos autóikat jelöli majd.
A Hyundai 2016-ban mutatta be az Ioniq típusát, amelynek neve az „ion” és „unique” („egyedülálló”) szavak összevonásából született. Az Inoiq volt az első és egyetlen autótípus a világon, amely háromféle, részben vagy teljesen elektromos – hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos – hajtásláncot kínált ugyanazon platformon.
A dél-koreai márka most elérkezettnek látta az időt a termék átpozícionálására és úgy döntöttek, az Ioniq név a jövőben önálló modellcsaládot jelöl: a Hyundai teljesen elektromos autóit.
Az Ioniq néven megjelenő modellek közül az első egy középkategóriás szabadidőjármű lesz: az Ioniq 5 2021 elején mutatkozik be, az alapját az a 45 Concept elektromos tanulmányautó adja, amely a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be.
2022-ben érkezik az idén márciusban bemutatott Hyundai Prophecy elektromos tanulmányautóra épülő Ioniq 6 sportszedán, majd 2023-ban lép színre az Ioniq 7 nagyméretű szabadidőjármű. Az új márka modelljei a Hyundai elektromos globális moduláris padlólemezére (E-GMP) épülnek majd.
A Hyundai Motor Group a közelmúltban jelentette be, hogy 2025-re csoportszinten egymillió tisztán elektromos gépkocsit kíván eladni, és 10 százalékos részesedést elérve a globális EV-piac vezető szereplőjévé kíván válni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.