Megérkezett a dél-koreai márka kompakt autójának frissítése.
Nem sokkal a Genfi Autószalonon tartandó élő premierje előtt bemutatták az interneten a Hyundai i30 ráncfelvarrott verzióit.
A frissítés mind a három típusra – az ötajtós, a kombi és a Fastback formára – egyszerre érkezett meg, és minden változathoz a sportosabb N Line verzió is megjelent.
Dizájnban csak a legjellemzőbb helyeken történtek átalakítások: szélesebb lett a hűtőrács, a légbeömlők és új stílusú keréktárcsák érkeztek az autóhoz. Változott a színpaletta is, három új fényezési variánssal bővült a színválaszték a korábbi hathoz képest.
A kabintérben egy 7 colos kijelző a nóvum, de 10.25 colos display-jel is rendelhető a megújult i30-as. Változtak az asszisztens-rendszerek is, így a sávtartó, az ütközésfigyelmeztető, valamint az a rendszer, amelyik figyelmezteti az autóst, ha egy közlekedési lámpánál elindulnak előttünk a szabad jelzésre.
A motortérben az 1.0 literes T-GDI az alap 120 lóerővel, a dízel 115 lovas. A nagy újdonság a 48 V-os mild hybrid technika itt is, mint egyre több gyártónál, amely jelen esetben három motorvariánsnál is megjelenik: az 1.0 literesnél, az 1.6 dízelnél és a 1.5 T-GDI benzinmotornál is, amely 160 lóerős.
A motorindítást és a haladást is segítő hibrid rendszert egy úgynevezett Intelligent Manual Transmission (iMT) manuális váltóval kombinálják, vagy a Hyundai hétfokozatú automata váltójával.
Azokat a technikai jellemzőket még nem adta meg a gyártó, amelyek megmutatják, hogy fogyasztásban, károsanyag-emisszióban, mit tudnak majd a hibrid modellek, a hagyományos motorú változatokhoz képest.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.