A német márka ambiciózus elektromos stratégiájában lehet helye egy villanyhajtású kishaszonjárműnek is.
A napokban készített az amerikai Autoblog oldal interjút Thomas Ulbrich-hal a VW elektromobilitással foglalkozó részlegének egyik vezetőjével, aki utalt arra, hogy a német társaság tisztán elektromos, platós járművel rukkolhat ki.
A modell, ha megkapja a menedzsment felől is a zöld jelzést, akkor a VW-csoport szinte bármilyen méretű autó építésére alkalmas platformjára, a MEB-re épül majd, többek közt olyan járművekkel együtt, mint a VW ID.3, Skoda Enyaq vagy az Audi Q4 e-tron.
A német autógyártó 75 féle elektromos autót tervez bemutatni 2029-ig, amelybe bőségesen beleférne egy ilyen jellegű kishaszonjármű is. A németek az újdonságot, annak a megállapodásnak a keretében is fejleszthetik, amelyet a Forddal kötöttek még 2019-ben, kifejezetten hasonló, platós járművek fejlesztésére. Ennek keretében történik már jelenleg is a Volkswagen Amarok következő generációjának fejlesztése.
Összeállt a Volkswagen és a Ford
A két autóipari óriás együtt fejleszt a közel jövőben termékeket. A szövetségbe elsőként két új pickup-ot ad majd a Ford és egy új furgont a Volkswagen.
Ulbrich kitért az egyéb felépítményű autókra is és elmondta, hogy a társaság több szubkompakt elektromos autót tervez még, így például egyet a jelenlegi ID.3-nál kisebb formátumban, amelyet 2023-2024-ben mutathatnak be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.