Jim Hackett, a Ford Motor Company vezérigazgatója és elnöke alig három évet töltött el tisztségében.
A 65 éves Jim Hackett korábban a michigani irodabútor-gyártó cég, a Steelcase vezérigazgatója volt, és annak a Mark Fieldsnek a helyére érkezett a Fordhoz, aki szintén mindössze 36 hónapig vezette az autógyártót és ez alatt a cég részvényárai 40 százalékot estek.
A most távozó vezérigazgató és elnök hasonló cipőben járt, mint elődje, és három év alatt sem tudta meggyőzni a Wall Street befektetőit. Hackett ígérete az volt, hogy a Fordot olyan járművek gyártására állítja át, amelyek jelentős profitot termelnek – ezek elsősorban a kisteherautók és SUV-k –, a fejlesztések pedig elindulnak az új technológiák irányába, az elektromos és önvezető autók felé – írja a The Drive oldal.
A cég 2019-es nyereségét szinte teljes egészében elvitte a negyedik negyedévi 1,7 milliárd dolláros veszteségük, ami részben az Explorer SUV körüli komoly gyártási problémáknak volt köszönhető. Ezt követően az autógyártó mintegy 2 milliárd dollár mínuszt produkált az idei első negyedévben is, amikor elkezdte éreztetni hatását a világjárvány.
Hackett ugyanakkor valóra is váltotta néhány ígéretét, visszatért a Bronco modell, szövetséget kötöttek a Volkswagennel és elindultak az elektromos autók fejlesztésének irányába.
A távozó Ford-vezér utódja októbertől Jim Farley lesz, aki a Toyotánál dolgozott sokáig vezetői pozícióban, majd 2007-től a Ford marketing részlegét vezette. 2019-től pedig a Ford technológiai és stratégiai csoportját vezette.
Kipróbáltuk a Mustang Mach-E-t, a Ford elektromos kirakatautóját
A Mustang nevet választotta legújabb elektromos SUV-jának a Ford, ráadásul még a szintén híres „Mach" nevet is ellőtték rá. Merész, mondtuk elsőre. A Mach-1 volt ugyanis a Mustangok abszolút csúcsváltozata, amelynek már önmagában a neve is a hangsebességre utal. Ennek a legendának kellene tehát most megfelelni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.