A dupla kereklámpás Lada büszkén feszít a menő retro címkén, a modellül szolgáló autót pedig napi szinten használják a szőlőtőkék között.
Az AvtoVAZ 1970-ben kezdte meg az első Lada gyártását: az 1,2 literes motorral szerelt VAZ-2101, ismertebb nevén Zsiguli áprilisban ünnepelte 50. születésnapját. Két évvel később, 1972-ben tűnt fel a színen a nagyobb, 1,5 literes motorral szerelt VAZ-2103, az ezerötös Lada, vagy ahogy mind a mai napig sokan emlegetik, az "ezeröcsi".
Az egyik hazai borász, a Szekszárdon élő Márkvárt János mind a mai napig egy hasonló, konkrétan kék színű Lada 1500s-t (VAZ-21061) használ a dűlőkön, és innen jött az ötlet, hogy Márkvárt Ezerötös Cuvée névre kellene elnevezni az egyik borát.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/1f777b86-2dd8-415e-aa5d-917ccfdc516e.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/744445b1-b5d4-4a6f-984e-95ce9a303c52.jpg)
Az üvegenként stílusosan 1 500 forintba kerülő, többféle évjáratban készült bor címkéje a retro autóskártyák jegyében fogant. Ha lesz áremelés, akkor nem is lehet kérdés, hogy a típusszámhoz hasonlóan 2106 forintra nő majd a nemes nedű ára.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/922146e7-1324-47ae-8955-e5472e5db3d8.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/784ca8cb-0a9d-4142-b9fd-8ffa4e059945.jpg)
A címkén magán a jármű rajzán kívül vicces formában többek közt a gyártás éve, a hengerek térfogata és a teljesítmény is fel lett tüntetve. A fogyasztásról nem is beszélve.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7f50594d-43bf-4731-9525-a9543e37ffd4.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/abb6439e-9925-44df-90cd-57cc515da347.jpg)
Jánostól megtudtuk, hogy korábban egy régi Suzuki Vitarát használt a munkájához, és aztán vásárolta meg az addig mindössze 40 ezer kilométert futott Ladát, amiben ma már több mint 150 ezer kilométer van.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/166132b3-8b20-43eb-8d7a-42416e52f1ac.jpg)
A borász tökéletesen elégedett a gázüzeműre átalakított, 1994-es évjáratú ezerötös Lada terepjáró képességével, és bár a Niva e tekintetben még jobb választás lett volna, annak csomagtere nem felelt meg az elvárásoknak.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/bf8ed4ad-60ac-4fe2-b9d3-f150b4dc1043.jpg)
Érdekesség, hogy az 1976-ban debütált 1,6 literes VAZ-2106 30 évig volt gyártásban, a legfiatalabb példányok 2006-ban hagyták el a gyártósorokat. Hasonlóan az 1,5 literes motorral szerelt és 1979-ben debütált VAZ-21061 is 2006-ig volt gyártásban.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/72d13eaf-de62-4664-b513-ddd75bbd98c6.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e754db1b-856d-47b4-85f2-6ae024abd6da.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.