A szemrevaló külsejű Shooting Brake hátuljába akár 1632 liternyi csomag is bepakolható.
A Volkswagen 2017-ben mutatta a Passat CC, illetve a CC utódjának tekinthető Arteont, melynek részletes tesztjében akkoriban azt írtuk, hogy "a legjobb dolog, ami egy Passattal történhetett". És most elérkezett az idő, hogy a német gyártó megújítsa az egyedi megjelenésű, kupésra faragott szedánt. Íme:
A típus új lökhárítókat kapott, ezenkívül pedig a fényszórókat összekötő opcionális fénycsík mellett sem mehetünk el szó nélkül. Utóbbi a plugin hibrid modellhez nem rendelhető, mert azon a töltőnyílás miatt nincs hely a fénycsíknak. Átrajzolták továbbá a hátsó lámpákat, a felnik 17-20 colosak, de a legfontosabb újdonság, hogy mostantól sportkombiként is elérhető az Arteon.
Az alapmodellel a B-oszlopig megegyező Arteon Shooting Brake praktikusabb kialakítású csomagtartója 1557 helyett immár 1632 liternyi csomagot képes magába fogadni.
Mostantól széria a 11,7 colos digitális műszeregység, a középső érintőképernyő 9,2 colos képátlójú, megújult a kormány és eltűnt a műszerfalról az analóg óra. Továbbfejlesztették a vezetéstámogató rendszereket, a 12 hangszórós új hifi 700 W teljesítményű, ezenkívül pedig a folyamatos online kapcsolat is említést érdemel.
Az Arteon is megkapta a Passat 1,4 literes benzinmotorra épülő eHybrid rendszerét, a plugin kivitelű hibrid hajtáslánc 218 lóerős teljesítményű.
A 2 literes dízelmotor 150 és 200 lóerős változatban készül, melyek mellé alapáron duplakuplungos automataváltó jár, az erősebb TDI egységhez felár ellenében összkerékhajtás is kérhető. A 2 literes benzines egység 190-280 lóerővel támad, az Arteon R csúcsmodell erőforrása pedig 320 lóerőt, illetve 420 Nm-t ad le.
A faceliftes Arteon és az új Arteon Shooting Brake forgalmazása a második félévben kezdődik meg, az R változat pedig 2021-ben érkezik meg a kereskedésekbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.