Az új buszok túlnyomó többségébe még mindig gázolajat kell tankolni, az elektromos járművek részesedése alig 4 százalékra tehető.
A 2019-ben az Európai Unióban eladott személyautók mintegy 58,9 százalékában volt benzinmotor, a dízelek 30,5 százalékon teljesítettek, az alternatív hajtású járművek pedig 10,6 százalékos piacrészt szereztek. De mi a helyzet a buszok piacán?
Az ACEA (European Automobile Manufacturers Association), vagyis az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy 2019-ben a 3,5 tonnánál nehezebb közepes és nagy buszok piacán 85 százalék volt a dízelmotoros járművek részesedése. A jelzett időszakban 34 123 dízelüzemű busz talált gazdára az EU-ban, ami éves szinten 3,1 százalékos csökkenést jelent. Érdekesség, hogy 2019-ben az EU-ban mindössze 8, azaz nyolc darab benzines buszt adtak el.
Könnyen kiszámolható, hogy a dízelen kívüli összes egyéb alternatív hajtásláncú busz részesedése 15 százalékra tehető. Ezen belül az alternatív üzemanyaggal működő járművek 6,2, a hibridek 4,8, az elektromos buszok pedig 4 százalékos piacrésszel rendelkeznek.
Tisztán elektromos hajtású buszból 1 607 darabot adtak el tavaly, ami 170,5 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest. Ezek közül a legtöbbet Hollandiában (381), Franciaországban (285) és Németországban (187) helyezték forgalomba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.