A kiváló terepjáróképességű, de teljesen elavult autóban villanymotor váltotta a jó öreg benzines egységet.

Az elektromos UAZ-t nem az orosz gyártó készíti, hanem Csehországban az MW Motors alakítja át a régi szovjet technikát. Nemes egyszerűséggel kiszerelik a 128 lóerős 4 hengeres 2,7 literes benzinmotort, melynek helyére egy modern villanymotor kerül.

A Spartan nevett kapott villany-UAZ egy 56 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát, de opcionálisan akár 90 kWh-s teleppel is rendelhető a modell.

Az egyelőre ismeretlen árú újdonság műszerfalán egyetlen új digitális kijelző jelzi, hogy nem benzinmotor felel a hajtásért. A Spartan első körben jobbkormányos változatban készül, a későbbiekben pedig érkezik a balkormányos kivitel is.



Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.