Autó hvg.hu 2020. március. 31. 11:21

A Toyota segítségével készül a percek alatt feltölthető villanyos BMW X5

A divatterepjárót villanymotorok hajtják, de azok nem nagy és nehéz akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.

A közelmúltban volt szerencsénk kipróbálni a Honda Clarity Fuelcellt, a Toyota Mirait és a Hyundai Nexót, melyek sorozatgyártású üzemanyagcellás személyautók. Ezeknek a kocsinak a meghajtásáról ugyanolyan villanymotor gondoskodik, mint amilyen az elektromos autókat is hajtja, azonban az áramot nem nehéz és lassan tölthető akkumulátorokból, hanem néhány perc alatt tankolható nagynyomású hidrogénből nyeri – fordított vízbontással.

Nemrégiben pedig a BMW is előrukkolt egy hasonló elven működő járgánnyal, a Frankfurti Autószalonon leleplezett i Hydrogen NEXT-tel, melyről most új részletek derültek ki.

BMW

A népszerű divatterepjáróra, az X5-re épülő üzemanyagcellás jármű két darab rendkívül ellenálló tartályban 700 baros nyomáson tárol összesen 6 kilogramm hidrogént. Az üzemanyagcella 170 lóerős teljesítmény leadására képes, a kocsi ötödik generációs villanymotoros hajtáslánca pedig maximum 374 lóerőt képes a kerekekre szabadítani.

BMW

Az i Hydrogen NEXT fejlesztésében a komoly üzemanyagcellás tapasztalatokkal rendelkező Toyota is részt vesz, a német és a japán cég már 2013 óta dolgozik közös hidrogénes projekteken.

BMW

A 3-4 perc alatt teletankolható hidrogénes X5 kisszériás gyártását a tervek szerint 2022-ben kezdik meg, az első komolyabb mennyiségben gyártandó üzemanyagcellás BMW pedig várhatóan 2025-ben kerül forgalomba.

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés