Első körben csak a közepes hatótávolságú ID.3-at lehet majd hazavezetni.
A Volkswagen tavaly szeptemberben leplezte le a teljesen új ID villanyautó termékcsalád első tagját, az MEB platformra épülő ID.3-at, melyet Németországban már be is áraztak.
Legolcsóbban 23 430 euró, vagyis átszámítva mintegy 8 millió forint ellenében lehet majd ID.3-at vásárolni a németeknél, vagyis ennyibe kerül a 6 000 eurós támogatással csökkentett árú alapmodell. A támogatás felét a német állam, a felét pedig a gyártó biztosítja.
Idén nyáron azonban még nem lehet majd kapni az alapmodellt, első körben ugyanis csak a közepes hatótávolságú 1st-Edition változat lesz megvásárolható. Ez az Európa-szerte 30 000 példányban előrendelt kivitel támogatással 34 000 euróba (11,5 millió forint) kerül, és ezért a pénzért egy 420 kilométeres hatótávolságú, 58 kWh kapacitású akkumulátoros változat lesz hazavezethető.
Az akkumulátorpakk miatt a 7,6 millió forintos hazai alapárú 8-as Golfnál 12 centiméterrel magasabb, leginkább a kifutó Golf Sportsvanhez hasonló kialakítású, 204 lóerős ID.3 alapmodelljében egy 45 kWh-s telep található, ami a WLTP-szabvány szerint mintegy 330 kilométeres hatótávolságot biztosít. A csúcsváltozat 77 kWh kapacitású akkumulátora 550 kilométeres hatótávval kecsegtet.
A 1st-Edition változatok mellé egy évig ingyen áram jár, maximum 2 000 kWh-ig.
Hamarosan érkezik a gyártó crossover kialakítású ID.4 modellje, amit aztán a városi kisautók piacán hadrendbe állítandó ID.1 követ majd a sorban.
Hazánkban a 7-es Golfból készített elektromos változat, a kínálatból hamarosan utód nélkül eltűnő 136 lóerős e-Golf hazai alapára 11,2 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.