A közel 250 lóerős wolfsburgi kompakt igen komoly vezetési élménnyel kecsegtet.
Nemrégiben volt szerencsénk alaposan kipróbálni a nyolcadik generációs Volkswagen Golfot, melyből most megérkezett az eddigi legsportosabb változat, a teljesen új GTI. Íme:
A nagyközönség által testközelből először a jövő heti Genfi Autószalonon megtekinthető újdonság fényszórói között látványos fénycsík húzódik, a ködlámpák pedig öt kisebb fényforrásból állnak. Az alapmodellhez képest sportosabbra rajzolták a lökhárítókat, hátul pedig két nagy kerek kipufogóvégre és egy középen elhelyezett, áttervezett GTI logóra lehetünk figyelmesek.
A 15 milliméteres ültetést és adaptív futóművet kapott GTI alapáron 17 colos kerekeken gördül, felár ellenében pedig különböző 18, illetve 19 colos könnyűfém felnik közül lehet választani.
A sportülésekkel és GTI logókkal ellátott utasterű legsportosabb Golf motorházteteje alatt egy 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, mely a hatfokozatú kézi-, illetve hétfokozatú DSG automataváltón keresztül 245 lóerőt, illetve 370 Nm-t szabadít rá az első kerekekre.
Alapáras a 10,25 colos központi érintőkijelző és a kormány mögötti digitális műszeregység, utóbbin akár középen is megjeleníthető a virtuális fordulatszámmérő.
A menettulajdonságokkal kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott a gyártó, mindenesetre 6 másodperc körüli 0-100-as gyorsulásra, illetve 250 km/h végsebességre lehet számítani. Az év második felétől kapható új Golf GTI alapára várhatóan 38 000 euró (13 millió forint) magasságában fog alakulni.
A későbbiekben előreláthatólag érkezik egy ugyancsak elsőkerék-hajtású, de már 300 lóerős GTI TCR kivitel, a csúcsot pedig a 333 lóerősnek ígérkező, összkerékhajtású R változat jelenti majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.