A Jazz legújabb nemzedékéknek kétféle karosszériaváltozata lesz. Az egyik a városias, hagyományos Jazz, míg a másik a szabadidő-autósabb Crosstar.
A Honda Jazz, amely egyes piacokon Fit néven fut, régóta meghatározója a japán márka modellkínálatának. A B-szegmensű autó már a negyedik generációját éri meg, és mindig is egy nagy hasznos terű autót jelentett.
Ez a következő generáció esetében is így lesz, mert megnövelték a magasságát, és kissé előre döntötték csomagtérajtót, amelynek köszönhetően belülről tágasnak hat az autó.
Azt már korábban közölte a Honda, hogy Európában csak hibridként lesz jelen a továbbiakban az Jazz, amelynek a legnagyobb riválisa hibridként a Toyota Yaris. A Toyota autója mellett ugyanakkor egyre több gyártó fordul a hibridek felé ebben a méretosztályban is, a legutóbb például a Renault Clióból jelent meg egy plug-in hibrid.
A jelenlegi trendeknek megfelelve a Honda is úgy döntött, hogy kell egy szabadidő-autós formátum is a kocsiból, ez lesz a Jazz Crosstar. A fekete díszítőelemek, a küszöbszpoilerek, a tetősín és a specifikus alufelnik jelzik leginkább, hogy más stílus képvisel ez a változat.
Szériafelszereltség a Jazzben a jövőben a 9"-os központi érintőképernyő és szintén alapáras a 7"-os TFT-műszeregység is. A Jazzbe a Honda CR-V hibrid 1.5 literes motorja mellett egy kisebb, 1.0 literes egység is bekerül vélhetően alacsonyabb teljesítménnyel, de a Honda egyelőre nem tett közzé erre vonatkozóan információkat.
A kétmotoros hibrid Jazz 2020-tól válik elérhetővé az európai piacon, és ezen az autón jelenik majd meg egy új embléma is, az "eHEV", amely az új elektromos hajtást is kapó Hondákat jelöli.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.