Most végre fény derült arra, hogy a gyakorlatban pontosan mennyivel nőtt az újdonság elektromos hatótávja.
A Mini a közelmúltban dobta piacra első plugin hibrid modelljét, a hazánkban a zöld rendszám minden előnyét élvező Mini Cooper S E Countryman All4-t. Ennek ősszel érkezett meg az enyhén módosított új változata, ami most hivatalos EPA-hatótáv minősítést kapott.
A 2020-as modellévre szánt újdonság lítium-ion akkumulátorának kapacitását 7,7-ről 10 kWh-ra növelték, miközben a hátsó ülések alatt elhelyezett telep fizikai mérete nem változott. Ennek köszönhetően a 42 kilométeres e-hatótávolság 57 kilométerre nőtt, legalábbis a gyári specifikációk szerint.
A szigorúságáról híres EPA-minősítés szerint a 30 százalékkal nagyobb kapacitású új Mininek a gyakorlatban 42 százalékkal nőtt a villanyhatótávja. Míg eddig csak 19 kilométert lehetett megtenni vele a belső égésű motor beindulása nélkül, addig mostantól akár 27 kilométert is. Ezzel párhuzamosan az összhatótáv is nőtt, még pedig 432-ről 483 kilométerre.
Egy normál 230 V-os csatlakozó aljzatról körülbelül 5 óra alatt lehet feltölteni a lemerült akkumulátort, Wallboxról pedig ugyanehhez mintegy 3 óra 15 percnyi idő szükséges. A 136 lóerős 1,5 literes 3 hengeres benzinmotorra és egy 88 lóerős villanymotorra épülő hibrid Mini 224 lóerős összteljesítménnyel bír. A 0-100-as sprint 6,8 másodperc alatt tudható le, és a gyorsulásnak 198 km/h-nál szakad vége.
A Mini Cooper S E Countryman All4 hazai alapára 11,68 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.