Autó hvg.hu 2019. december. 20. 11:21

510 lóerős dízelmotor az Audi SQ7 divatterepjáróban

Ezzel a gázolajos SUV-val bőven 5 másodperc alatt le lehet tudni a 0-100-as gyorsulást.

Az Audi idén nyáron varrta fel a 2015-ben debütált második generációs Q7-es ráncait, melynek kapcsán új fényszórót, átrajzolt hűtőrácsot és lökhárítót, valamint a Q8-as szintjére felhozott modernizált fedélzeti elektronikát kapott az 5 méteres SUV.

Az újdonság hazai alapára 19,6 millió forint, mely összeg ellenében egy 286 lóerős, illetve 600 Nm-es produkcióra képes, 3 literes V6-os dízelmotorral szerelt Q7 50 TDI vezethető haza. A lomhának semmiképp sem mondható, 6,3 másodperces 0-100-as gyorsulású típus gyári fogyasztási értéke 6,6 liter/100 kilométer.

Audi

Akinek esetleg kevés lenne ez az erő, az választhatja inkább a 28,7 millió forintos SQ7 TDI-t is, melynek 4 literes V8-as biturbó dízelmotorja nem kevesebb, mint 435 lóerős teljesítményt, illetve 900 Nm-es nyomatékot ad le a négy kerékre. A 7,4 literes átlagfogyasztású csúcsmodell a nem kis tömege ellenére is alig 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra.

Az ABT pedig azokra is gondol, akik esetleg még az SQ7 TDI produkciójával sem teljesen elégedettek. A német tuningcég ugyanis kezelésbe vette a típus dízelmotorját, mely a beavatkozást követően nem kevesebb, mint 510 lóerőt, illetve 970 Nm-t szabadít rá az aszfaltra. A 22 colos fekete felniket kapott újdonsághoz készül egy komplett spoilerszett is, mely a jövő év elejétől lesz elérhető.

ABT

 

ABT
ABT

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.