Autó hvg.hu 2019. november. 19. 11:21

Tisztán villanyautóként támad a Toyota népszerű hibridje

A japán gyártó sokáig csak a hibridekre esküdött, de végül beállt a sorba, és elkészítette az elektromos C-HR-t.

A Toyota 2016-ban dobta piacra az elsősorban egyedi megjelenése és fejlett hibrid hajtáslánca révén hódító C-HR-t. A típus nemrégiben esett át az első ráncfelvarráson, mely egy a korábbiaknál erősebb új hibrid rendszert hozott magával, a napokban pedig megkezdődött a tisztán elektromos hajtású C-HR sorozatgyártása.

Toyota

A tavasszal leleplezett, belső égésű motor nélküli C-HR-t Kínában a GAC-Toyota gyártja, és a helyi piacra szánt első példányokat 2020 elején vehetik majd át a vásárlók.

Toyota

Az új lökhárítót és fedett hűtőmaszkot kapott újdonság meghajtásáról egy 200 lóerős villanymotor gondoskodik, mely maximum 160 km/h-ra gyorsítja az 1 780 kilogramm tömegű kompakt divatterepjárót. A hajtásláncot a japán Aisin kínai részlege gyártja. Az egy feltöltéssel mintegy 350 kilométeres távolság megtételére képes villanyautó ára egyelőre ismeretlen.

Toyota

Mint megtudtuk, az elektromos C-HR európai forgalmazásával kapcsolatban egyelőre még nem született döntés. Az azonban nyílt titok, hogy a közeljövőben a Toyota a korábbiaknál nagyobb figyelmet kíván szentelni a tisztán villanymotoros meghajtású modelleknek. Nemrégiben egyébként ott voltunk a 184 lóerős új hibrid C-HR nemzetközi menetpróbáján, melyről hamarosan részletes anyagban számolunk be.

Toyota

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.