Autó hvg.hu 2019. november. 05. 18:45

Itt a Shelby új pickupja, ami mellett a többi platós csak játékautó

Kompresszoros V8-as, egy kis ültetés és hatalmas kerekek. Egy biztos: a füsttől alig lehet majd látni.

Nem kevesen csalódottak manapság, hogy már az olyan járművekben is mint, a Ford F-150 Raptor nem egy V8-as az alapmotor van, hanem egy turbós 3.5 literes V6-os.

A Shelby tuningcég – ami a Fordnál igazán nagy névnek számít – nem nagyon törődik mindezzel, megint elővette a régi receptet, ami szerint semmi sem pótolja a nagy köbcentit. Ennek a filozófiának a szellemében született meg a legújabb kétajtós Super Snake Sport F-150 változatuk is az amerikai pickupból, amely 755 lóerős teljesítményt próbál valamilyen módón az aszfaltra juttatni.

Négyajtós variánsban eddig is létezett ez a Super Snake F-150, de a Shelbynél úgy döntöttek, hogy a '60-as években igazán népszerű kétajtós formulával is elő kell állni.

Shelby

A kocsi természetesen a közelgő és legnagyobb amerikai tuning show, a SEMA idei egyik szenzációja lehet, ahogyan a 22 colos kerekein végigfüstölik vele az aszfaltot. A Shelbynél, ahogyan szokás és a képek alapján is látszik, elég alaposan átdolgozták minden porcikáját az autónak. Megvan persze a jellegzetes dupla versenycsíkozás és minden olyan kiegészítő, amitől még brutálisabbnak néz ki a hatalmas autó.

Shelby
Shelby

A motortérben – bár hivatalosan nem árulták el – az új Mustang Shelby GT500 5.2 literes kompresszoros motorja lehet, amellyel elég masszívan lett erősebb a Super Snake Sport F-150 az eredeti, 460 lovas Raptornál. Ennek nyomán persze a teljes fékrendszert és a kipufogórendszert is átdolgozták. A Shelby a kocsiról még jelen pillanatban azt mondja, csak koncepcióautó, de remélhetőleg nem marad meg ezen a szinten, hanem sorozatgyártásba is kerül hamarosan.

Amerikából jöttem, mesterségem címere Ford F-150 Raptor - sivatagi teszt

Kipróbáltuk az eredeti, a hamisítatlan, az amerikai F-150 Raptort, ami sokkal nagyobb és keményebb az európai Ranger Raptornál. Nem mellesleg pedig az USA-ban időtlen idők óta a legnépszerűbb új autó.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.