Kompresszoros V8-as, egy kis ültetés és hatalmas kerekek. Egy biztos: a füsttől alig lehet majd látni.
Nem kevesen csalódottak manapság, hogy már az olyan járművekben is mint, a Ford F-150 Raptor nem egy V8-as az alapmotor van, hanem egy turbós 3.5 literes V6-os.
A Shelby tuningcég – ami a Fordnál igazán nagy névnek számít – nem nagyon törődik mindezzel, megint elővette a régi receptet, ami szerint semmi sem pótolja a nagy köbcentit. Ennek a filozófiának a szellemében született meg a legújabb kétajtós Super Snake Sport F-150 változatuk is az amerikai pickupból, amely 755 lóerős teljesítményt próbál valamilyen módón az aszfaltra juttatni.
Négyajtós variánsban eddig is létezett ez a Super Snake F-150, de a Shelbynél úgy döntöttek, hogy a '60-as években igazán népszerű kétajtós formulával is elő kell állni.
A kocsi természetesen a közelgő és legnagyobb amerikai tuning show, a SEMA idei egyik szenzációja lehet, ahogyan a 22 colos kerekein végigfüstölik vele az aszfaltot. A Shelbynél, ahogyan szokás és a képek alapján is látszik, elég alaposan átdolgozták minden porcikáját az autónak. Megvan persze a jellegzetes dupla versenycsíkozás és minden olyan kiegészítő, amitől még brutálisabbnak néz ki a hatalmas autó.
A motortérben – bár hivatalosan nem árulták el – az új Mustang Shelby GT500 5.2 literes kompresszoros motorja lehet, amellyel elég masszívan lett erősebb a Super Snake Sport F-150 az eredeti, 460 lovas Raptornál. Ennek nyomán persze a teljes fékrendszert és a kipufogórendszert is átdolgozták. A Shelby a kocsiról még jelen pillanatban azt mondja, csak koncepcióautó, de remélhetőleg nem marad meg ezen a szinten, hanem sorozatgyártásba is kerül hamarosan.
Amerikából jöttem, mesterségem címere Ford F-150 Raptor - sivatagi teszt
Kipróbáltuk az eredeti, a hamisítatlan, az amerikai F-150 Raptort, ami sokkal nagyobb és keményebb az európai Ranger Raptornál. Nem mellesleg pedig az USA-ban időtlen idők óta a legnépszerűbb új autó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.