Ha akarjuk tágas csomagtartójú családi autó, és ha akarjuk akkor egy kőkemény sportkocsi a négykarikás gyártó újdonsága.
Az általunk nemrégiben alaposan letesztelt, kizárólag dízelmotorral kapható S4 sportosabb, 2020-as modellévű nagytestvére elsősorban az új LED-es fényszórókról és hátsó lámpákról, az átrajzolt hűtőrácsról, illetve a módosított lökhárítókról ismerszik meg. Belül a 10,1 colos központi kijelzős infotainment rendszer a legfontosabb újdonság.
Az RS4 Avant 2,9 literes lökettérfogatú TFSI biturbó V6-os erőforrása 450 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet. Az erő egy új nyolcsebességes automata váltón keresztül érkezik meg a négy kerékre, hiszen természetesen ez a csúcs-Audi is Quattro összkerékhajtással bír.
Álló helyzetből 100-as tempóra alig 4,1 másodperc alatt ki lehet lőni az RS4 Avanttal, ami 0,1 másodperccel szerényebb a Mercedes-AMG C63 kombi hasonló idejénél. Megjegyzendő, hogy utóbbi kocsiban egy biturbó V8-as motor és egy hétsebességes automata váltó rejtőzik.
A sportfutóműves RS Avant 7 milliméterrel alacsonyabb és 30 milliméterrel szélesebb a kiindulási alapnak tekinthető A4 Avantnál, és az opciós listán olyan extrák találhatók, mint például a kerámiafék, az RS-specifikus dinamikus kormányzás, illetve a lehetőség, hogy az alaphelyzetben 250 km/h-ra limitált végsebességet 280 km/h-ra emeljék a gyáriak.
Az alapáras 19 colos könnyűfém felnik helyett 20 colos kerekeket is lehet rendelni az új sportkombira, melynek német alapára 81 400 euró, vagyis átszámítva mintegy 26,9 millió forint. A forgalmazás várhatóan még ebben a hónapban megkezdődik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.