Autó MTI 2019. szeptember. 26. 16:39

21 új trolibusz áll forgalomba Budapesten

Majdnem egy éve készenlétben állnak azok a Solaris-Skoda trolik, amelyek most az utcára kerülnek.

Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bejelentette, hogy a tíz szóló és tizenegy csuklós Solaris-Skoda trolibusz sikeresen teljesítette a tesztüzemet és az utasok nélküli próbafutást, így ettől a héttől ütemezetten forgalomba állnak a fővárosban.

A légkondicionálóval is felszerelt járművek alacsonypadlós kialakításúak, ezért a mozgásukban korlátozottak és a babakocsival közlekedők is kényelmesen használhatják őket.

Azt írták: jelenleg a főváros útjain 36 ilyen gyártmányú és típusú, de korábbi generációból származó jármű közlekedik. A trolik legalább négy kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot.

Az összes új járművet kamerákkal szerelték fel, ami növeli az utasok biztonságát és segítséget nyújt a szándékos károkozások megelőzésében vagy az elkövetők azonosításában - tették hozzá.

A közlemény szerint a "Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés" a fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió 3,891 milliárd forinttal támogatja. A támogatási szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó több mint 3,9 milliárd forint.

Mint szerdán beszámoltunk róla, csaknem egy év parkoltatás után végre utasforgalomban is megtették első kilométereiket a Solaristól vásárolt, legújabb generációs trolibuszok a fővárosban. Hétfőn a 76-os járaton debütált a 8101-es kocsi, kedden pedig a 75-ös és a 80A vonalára állt be három csuklós Trollino.

Az Ominbusz blog korábban arról írt, hogy a forgalombahelyezés nehézsége az volt, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) utódszervezeténél, azaz az Információs és Technológia Minisztérium Közlekedési Hatóságnál, a bürokráciacsökkentés nyomán éppen azoktól a szakemberektől váltak meg, akik az új trolibuszok forgalomba helyezési papírjait, engedélyeit kiállíthatnák.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.