Autó hvg.hu 2019. szeptember. 18. 09:11

A legújabb Mercedes egészen 1901-be repít vissza, és nehéz jelzőket találni rá

Ennek a kétszemélyes stuttgarti retró autónak nemcsak a karosszériáját, hanem még a gumijait is csillagok díszítik.

A Wilhelm Maybach, Paul Daimler és Emil Jellinek által tervezett Mercedes 35 PS még 1901-ben látta meg a napvilágot, és sokan az első modern autóként tekintenek rá. A korábbiakban megjelent kocsiktól eltérően a Mercedes 35 PS-ben egy relatíve erős benzinmotor kapott helyet, és a szélesebbre vett nyomtáv mellé alacsonyabbra került tömegközéppont társult.

Az 1,2 tonnás autót egy akkoriban könnyűnek számító, 230 kilogrammos motor hajtotta. Az 5,9 literes lökettérfogatú 4 hengeres erőforrás 300-as alap-, illetve 1000-es legnagyobb percenkénti fordulatszámmal rendelkezett, 35 lóerős legnagyobb teljesítményét pedig 950-nél adta le.

És ez a 85 km/h végsebességű régi autó inspirálta azt a most leleplezett tanulmányautót, amelyet a Mercedes-Benz Design a Design Essentials 2019-re készített.

Mercedes-Benz Design
Mercedes-Benz Design

A keresztségben Vision Mercedes Simplex nevet kapott minimalista járgány szabadon álló kerekeket, csillag logós abroncsokat és nagyon stílusos "csomagtartót" kapott, specifikációiról viszont sajnos semmi konkrétumot nem árult el a gyártó.

Mercedes-Benz Design

 

Mercedes-Benz Design
Mercedes-Benz Design
Mercedes-Benz Design
Mercedes-Benz Design

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.